Skip to main content

Webshops doen vaak hun uiterste best om bezoekers te krijgen, maar aan al die extra bezoekers heb je natuurlijk niets als ze niet overgaan tot aankoop. Daarom vertellen we je graag alles over conversieoptimalisatie. Hoe verander je nu zoveel mogelijk webshop bezoekers in betalende klanten?

In dit artikel lees je:

  1. Hoe je bezoekers in 3 seconden overtuigt om bij jou te kopen
  2. Welke 5 typen online shoppers er zijn en hoe je daarop inspeelt
  3. Hoe je ervoor zorgt dat bezoekers vaker op de koopknop drukken
  4. Hoe het verhaal van je webshop ervoor zorgt dat klanten voor jou kiezen
  5. Dat zowel positieve als negatieve klantreviews kunnen zorgen voor meer vertrouwen
  6. Waarom conversieoptimalisatie begint bij je check-out
Leestijd: 20 minuten
SCA tittelbanner-03

Optimaliseer je webshop

Wist je dat een online shopper binnen 3 seconden een indruk vormt van je webshop? In slechts 3 seconden beslist iemand dus of hij blijft winkelen of je webshop verlaat.

Het is daarom belangrijk dat de basis in orde is en bezoekers meteen het vertrouwen hebben dat ze bij jou op de juiste plek zijn. Als je je focust op het optimaliseren van je webshop, dan stijgt de omzet vanzelf.

De eerste indruk telt!

Lukt het niet om in de eerste 3 seconden het vertrouwen van je bezoeker te winnen? Dan is je webshop de zwakste schakel. Online shoppers eisen namelijk steeds meer en als ze ook maar een beetje twijfelen, zijn ze weg.

Een andere webshop is tenslotte nooit meer dan een paar klikken verwijderd. Stel jezelf daarom deze vraag:

Slaagt mijn webshop voor de 3 seconden test?

De 3 seconden test houdt in dat nieuwe bezoekers binnen 3 seconden precies weten wat je verkoopt en ze hun geld toevertrouwen aan jouw webshop.

Voldoet de eerste kennismaking niet aan de verwachtingen van een potentiële klant?

Dan is de kans klein dat de bezoeker het nog eens probeert. Wanneer je let op de volgende 4 punten, slaagt ook jouw webshop voor de test:

1. Laadtijd: Laadt je webshop binnen 3 seconden? Dan zit je goed! Via Google Pagespeed test je hoe lang de laadtijd van je website is en wat je kunt verbeteren. Een kleine verbetering in de laadtijd van je webshop kan al zorgen voor een aanzienlijke conversiestijging.

2. Eerste viewport: Zonder te scrollen of klikken, wat ziet een bezoeker als hij je shop opent? Worden alle vragen beantwoord? Of moeten ze zelf op zoek naar antwoorden? Niets zo belangrijk als het goed inrichten van de eerste viewport.

Zeker in de tijd waarin steeds meer consumenten mobiel shoppen en schermruimte schaars wordt. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze Coolblue productpagina:

  1. Belangrijkste USP’s staan direct bovenaan (voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd)
  2. Zoekbalk is snel te bereiken
  3. Kwalitatieve productfoto’s
  4. Reviews en sterbeoordeling
  5. Verschillende uitvoeringen
  6. Prijs zonder euroteken
  7. ‘Morgen in huis’ nogmaals benadrukt naast de prijs. Prijs wordt gezien als negatief. Door hier voordelen bij te plaatsen trek je de aandacht weg van de kosten.
  8. Ook af te halen in winkels (inclusief actuele winkelvoorraad)
  9. Op pc zie je onderaan meteen welke informatie allemaal te vinden is op de productpagina voor snelle navigatie
  10. Voordelen zijn bij pc nogmaals opgesomd onder de koopknop om de consument te overtuigen.
  11. Op pc is er veel meer informatie te zien dan op mobiel. Vergelijk je de twee schermen met elkaar, dan krijg je een goed idee van wat Coolblue denkt dat de consument het allerbelangrijkst vindt.
Coolblue Dyson

3. Navigatie: Een webshop zou geen gebruiksaanwijzing hoeven te hebben en moet intuïtief werken. Hierbij hoort een overzichtelijk menu met de juiste knoppen. Het zijn vaak de simpele (onbewuste) dingen die het verschil maken.

Denk aan een logo dat je terugbrengt naar de homepage, een menu dat zich uitvouwt als je met je muis eroverheen beweegt of teksten en knoppen die oplichten om te laten zien dat ze naar een andere pagina verwijzen.

Ook mag je klantenservice en winkelwagentje niet meer dan één klik verwijderd zijn en is een overzichtelijk ingericht assortiment essentieel voor iedere webshop.

Functioneert je webshop niet zoals de bezoeker gewend is? Dan raak je potentiële kopers kwijt.

4. Design: Een mooi design met kleuren die passen bij jouw doelgroep is natuurlijk belangrijk, maar voor webshops geldt dat functionaliteit belangrijker is dan looks.

Ze noemen dit ook wel UX-design (User Experience), het ontwerpen van de gebruikerservaring. Kijken we met een design oog naar het voorbeeld van Coolblue, dan vallen er een aantal dingen op:

  1. Belangrijke elementen trekken de aandacht door de oranje kleur: USP’s, aanbieding en een gevuld winkelwagentje.
  2. Felgroen is een positieve kleur en wordt dan ook gebruikt bij elementen die positiviteit moeten uitstralen.
  3. Blauwe tekst linkt door naar nieuwe pagina’s of nieuwe content.
  4. ‘In mijn winkelwagentje’ is belangrijker dan op ‘mijn verlanglijstje’, daarom is deze knop veel opvallender.
  5. Prijs is dikgedrukt, maar ook zwart. Prijs moet niet teveel nadruk krijgen, maar wel snel gevonden kunnen worden.
  6. Productpagina bevat veel informatie, maar ieder element heeft een toegevoegde waarde om de klant te overtuigen.
  7. De achtergrond is wit en neutraal. Zo is tekst optimaal leesbaar op elk scherm en krijg je geen vertekende productkleuren.

Een soepele gebruikservaring

Een gebruiksvriendelijke webshop is ontzettend belangrijk voor je conversie, want een klein beetje frustratie kan er al voor zorgen dat potentiële kopers afhaken. Met deze simpele tips creëer je een goede gebruikservaring:

  • Vraag geen (onnodige) gegevens dubbel. Bewaar jij de gekozen producten van de klant in het winkelwagentje op ieder device? Dan verdien je absoluut een schouderklopje. Zorg ervoor dat shoppers niet onnodig een dubbele handeling hoeven uit te voeren. Wij mensen zijn namelijk van nature lui.
  • Is bestellen zonder account mogelijk? Mooi, want je dient de keuze altijd bij de klant te laten.
  • Bied keuze in betaal- en bezorgopties. Zowel de logistiek als betaalopties zorgen ervoor dat bezoekers daadwerkelijk omgezet kunnen worden in klanten. Communiceer tijdig over bezorgopties op productpagina’s en verwerk betaalproviders die je aanbiedt in de footer van je webshop.
  • Zorg voor een zoekfunctie in je webshop. Bezoekers die het zoekvak op een site gebruiken, converteren gemiddeld 3 tot 5 keer vaker. Dat is niet gek, want bezoekers die een zoekfunctie gebruiken hebben een koopintentie. Geef jij deze bezoekers snelle en relevante resultaten? Dan is de kans groot dat zij de order in jouw shop zullen plaatsen.

5 typen online shoppers en hoe je daarop inspeelt

Wist je dat er verschillende soorten shoppers in je webshop komen? Afhankelijk van doel, beschikbare tijd en persoonlijkheid maken mensen anders gebruik van jouw website.

Uit onderzoek blijkt dat er vijf soorten shoppers zijn, namelijk: productiegerichte shoppers, browsers, onderzoekers, koopjesjagers en eenmalige shoppers.

Al deze shoppers kun je veranderen in kopende klanten door je UX oftewel webshop design aan te passen op hun gedrag. Aan de hand van de homepage van Boozyshop kijken we hoe zij inspelen op de verschillende typen online shoppers:

Boozyshop 5 type shoppers

1. Productgerichte shopper

De productgerichte shopper weet precies wat hij of zij wil en winkelt met een doel. De consument hoeft eigenlijk alleen nog maar te bestellen. Om de productgerichte shopper te helpen en aan de haak te slaan moet je letten op:

  • Duidelijke productnamen en foto’s – Goede, duidelijke informatie helpt om met vertrouwen een koopbeslissing te maken.
  • Goede menu-indeling – Een logische indeling en structuur helpt om snel op de juiste productpagina uit te komen.
  • Slimme zoekfunctie – Die synoniemen herkent en spelfouten negeert, zodat de klant snel vindt wat hij zoekt.
  • Overzichtelijke cataloguspagina’s – Productoverzichtspagina’s die makkelijk en snel te scannen zijn.
  • Goed werkende check-out – Zorgeloze check-out met meerdere betaal- en verzendopties maakt shoppen eenvoudig.
Boozyshop 5 type shoppers – 1

2. Browsers

Browsers zijn consumenten die voor hun ontspanning shoppen en hun favoriete webshops bezoeken om inspiratie op te doen. Ze willen op de hoogte blijven van de laatste trends en plannen daarop toekomstige aankopen.

Een goede gebruikservaring zet ook browsers om in shoppers, wanneer je ze geeft wat ze zoeken. Voeg bijvoorbeeld een sectie ‘nieuw’ toe en laat op basis van shopgedrag producten zien die voor hen interessant zijn. Meer voorbeelden zijn ‘anderen kochten ook’ en ‘aanbevolen voor jou’.

Boozyshop 5 type shoppers – 2

3. Onderzoekers

De consument doet steeds meer online onderzoek voordat hij een product kopen. ‘Onderzoekers’ hebben vaak al een koopintentie en zijn op zoek naar informatie over productcategorieën of specifieke producten.

Onderzoekers komen voor in alle fasen van de klantreis en kunnen worden geboeid met uitgebreide en gedetailleerde informatie over producten.

Andere manieren om onderzoekers te helpen en overtuigen zijn en duidelijke navigatie, klantervaringen, snelle support, productvergelijkingen en suggesties voor alternatieve producten.

Coolblue helpt onderzoekers met productexperts en ‘Coolblue’s keuze’. Boozyshop legt extra nadruk op de live chat.

Boozyshop 5 type shoppers – 3

4. Koopjesjagers

Dan zijn er natuurlijk nog de koopjesjagers. Shoppers die altijd op zoek zijn naar de best mogelijke deal en koste wat kost geld willen besparen.

Het leuke aan koopjesjagers is dat ze vaak al snel bereid zijn om geld uit te geven als ze een leuke deal hebben gevonden. Slim inspelen op deze doelgroep kan je meer opleveren dan je misschien zou denken.

Koopjesjagers houden ervan om uitgebreid te vergelijken op prijs. Maak daarom een aparte sale pagina, vermeld de kortingspercentages op catalogus pagina’s en zorg dat er kan worden gesorteerd op acties.

Boozyshop 5 type shoppers – 4

5. Eenmalige shoppers

Helaas zijn er altijd klanten die je webshop na één keer winkelen weer verlaten. Toch is het belangrijk dat je deze shoppers een positieve gebruikservaring meegeeft, al is het maar voor positieve mond-tot-mond reclame.

Eenmalige shoppers kennen je webshop nog niet en daarom dien je ze door je webshop te begeleiden. Dat is gemakkelijk te doen door een duidelijke navigatie met filters, goede productomschrijvingen en door meer te vertellen over je webshop.

Op die manier verhoog je de betrouwbaarheid en wordt de kans op conversie groter.

Hoe laat je bezoekers klikken?

Call-To-Action (CTA) knoppen zijn een belangrijk onderdeel van je webshop en kunnen je succes maken of breken. Ze verwijzen bezoekers naar een volgende stap, pagina of onderdeel in je webshop en bepalen de route die online shoppers doorlopen. Het doel van CTA knoppen is aankopen genereren.

In één webshop kun je ontzettend veel verschillende CTA knoppen tegenkomen. Kijk bijvoorbeeld eens naar onderstaande selectie van Belsimpel.

CTA knoppen Belsimpel.nl

Een goede knop is dus ontzettend belangrijk. Kleine verschillen in kleur, tekst en positie, kunnen al een groot verschil in conversie betekenen. Om jouw CTA knoppen te optimaliseren, kun je gebruikmaken van deze tips:

Tip 1: Opvallen. Het belangrijkste is dat de knop moet opvallen. Dit kun je doen door je CTA buttons een opvallende kleur te geven die in contrast is met je webshop. Uit onderzoek blijkt dat de kleur oranje voor CTA buttons het beste werkt. Maak de button en het lettertype groot in verhouding tot de tekst die eromheen staat.

Tip 2: Creëer ruimte rondom de button. Probeer altijd te werken met witruimte tussen je CTA en de items eromheen, want dan valt de button op.

Tip 3: Knop? Het doel van een CTA button is dat erop geklikt wordt. Daarom dient de button ook echt op een knop te lijken. Zorg voor buttons met ronde hoeken, gebruik een kleurovergang voor een 3D effect en stel in dat de kleur verandert als de muis over de button beweegt.

Tip 4: Kort en krachtig. Wees duidelijk in de tekst die je gebruikt. Voor CTA buttons geldt less is more! Beschrijf dus in één of enkele woorden waar de button naartoe leidt.

Tip 5: What’s in it for me? We zijn inmiddels allergisch geworden voor de woorden ‘klik hier’. Deze nietszeggende woorden kun je beter vervangen door actieve en specifieke woorden zoals ‘bekijk direct’, ‘mis niets’ en ‘schrijf je in’.

Tip 6: De ideale positie. We lezen van boven naar beneden en van links naar rechts. De beste plek voor een CTA is daarom rechtsonder. Uiteindelijk leiden alle wegen dus niet naar Rome, maar naar jouw CTA button.

Tip 7: Gebruik boosters. Naast de button kun je het beste werken met click triggers. Deze zogenaamde triggers kunnen twijfelende klanten overhalen. Hierbij kun je denken aan het weergeven van een rating van een andere klant, aangeven dat de klant nergens aan gebonden is bij de volgende stap, zekerheid geven door betalen via een veilige methode of een voordeel zoals: vandaag besteld, vandaag in huis.

Vertel een goed verhaal

Het aantal webshops blijft groeien en dus wordt het steeds belangrijker om jezelf te onderscheiden. Maar hoe doe je dat? Gebruiksgemak is ontzettend belangrijk, maar het is niet per se onderscheidend.

Gebruiksvriendelijkheid kun je meer zien als een vereiste. Tenzij je een stapje verder gaat dan de rest.

Ontwikkel bijvoorbeeld je eigen app, deel je assortiment in op basis van stijl of maak het super eenvoudig voor klanten om een herhaalaankoop te doen.

Hoewel deze oplossingen allemaal bijdragen aan een betere webshop, zijn ze ook gemakkelijk te kopiëren.

Dus wat werkt dan echt? Duurzame onderscheidingskracht bereik je maar met één ding: een goed verhaal. Voorkom dat je wordt gezien als een ‘dozenschuiver’ en vertel wat het bestaansrecht is van je webshop.

Waarom ben je jouw webshop gestart en wat wil je ermee bereiken? Vertel een verhaal dat je doelgroep inspireert en dat past bij de producten die je verkoopt.

Storytelling om je webshop te vermarkten

De hierboven beschreven manier van jezelf vermarkten wordt vaak branding of storytelling genoemd. Nog al teveel webshops zijn slechts een opsomming van producten die worden verkocht.

In plaats van alleen te praten over prijzen en producteigenschappen, vertel je beter een overkoepelend merkverhaal. Alle producten die je in je webshop verkoopt moeten bij dit verhaal passen en de boodschap versterken.

Denk eens aan de offline wereld. Starbucks kennen we allemaal. Waardoor blijft het merk hangen? Dat gaat verder dan het verkopen van een kopje koffie.

Dat gaat om een ervaring die aan jou wordt meegegeven in de winkel. Dit doen ze door barista’s met kennis, unieke koffiesmaken met een verhaal, een mooie beker en het schrijven van je naam op de beker.

Middels een aantal stappen pas je storytelling eenvoudig toe op je webshop:

  1. Start met het beantwoorden van vragen: Wat maakt jouw webshop uniek? Zijn dat de producten, de afkomst van de producten of is dat jouw eigen verhaal? Durf te combineren en zorg dat je marketinguitingen, logo en webshop dezelfde gedachte uitstralen.
  2. Style je webshop: Maak je shop een beleving en besteed extra aandacht aan creatieve copywriting en leuke productfoto’s.
  3. Verras de bezoeker: Verwerk onverwachtse elementen in die de aandacht van consumenten grijpt en ze nieuwsgierig maakt. Voor iedere order een deel naar een goed doel doneren is een voorbeeld van een onverwachts element.
  4. Win het vertrouwen: Dit kun je eenvoudig doen door je webshop menselijk te maken met een ‘Over ons’ pagina met foto’s en een verhaal over jezelf en je webshop. Door het gezicht achter de webshop te laten zien, creëer je automatisch meer vertrouwen en een gunfactor. Ook kun je hier je expertise laten zien en de consument overtuigen van de kwaliteit van je producten.
  5. Speel in op emotie: Maak de bezoeker nieuwsgierig met bijvoorbeeld een pagina vol seizoensproducten, inspirerende content in de vorm van blogs of de kans om met korting nieuwe producten te testen.

Zelfs ‘saaie’ producten kunnen leuk gemaakt worden door ludieke, persoonlijke en/of informatieve teksten en beelden toe te voegen. Denk aan creatieve productomschrijvingen, how-to video’s of uitgebreide testimonials en interviews.

Door producten op een unieke manier te presenteren in je webshop en in je marketing uitingen, pak je de aandacht en creëer je meer (emotionele) productwaarde.

Bonustip: De 404-pagina is dé pagina waar je potentiële klanten niet op wilt laten landen… of toch wel? Het is hét perfecte moment om je klant te laten zien wat voor bedrijf je bent.

Met een leuke ‘knipoog’ of persoonlijk slogan kun je van jouw 404 pagina een leuke ervaring maken die anders als negatief wordt gezien. Een simpel maar leuk voorbeeld is de 404 pagina van Hema.

HEMA 404

Benut de kracht van reviews

Klantreviews zijn een essentieel onderdeel van online shopping. Zowel positieve als negatieve reviews kunnen helpen om bezoekers te veranderen in kopers. Voordat consumenten overgaan tot aankoop gaat het overgrote deel eerst vergelijken.

Niet alleen qua product, maar ook bij welke webshop ze willen kopen. En dat is wanneer productbeoordelingen en klantervaringen om de hoek komen kijken.

Uit onderzoek van Forrester blijkt dat 71% van de consumenten beoordelingen leest, voordat er wordt overgegaan tot aankoop. Shoppers zoeken zelfs op ‘productreview’ aangevuld met de productnaam.

Zowel positieve als negatieve klantreviews kunnen daarom ontzettend waardevol zijn. Positieve klantreviews kunnen helpen om bezoekers over de streep te trekken en zijn voor jou een bevestiging dat je goed op weg bent met je webshop.

Zelfs negatieve reviews kunnen je helpen om meer kopende klanten te genereren. Niemand is perfect en er is dus ook niets mis mee om fouten te maken, want je kunt er namelijk van leren.

Omgaan met negatieve reviews

Hoe je omgaat met negatieve reviews, is waar het om draait. Maar al te vaak zien we webshops die hun eigen glazen ingooien door met een negatieve toon te reageren op een klantreview.

Ontzettend jammer, want ook al heb je gelijk, bij het reageren op een klantreview draait het niet om je gelijk halen.

Het gaat erom dat je aan anderen laat zien hoe je met mensen omgaat. Je kunt niet alles oplossen, maar op een vriendelijke en oprechte manier communiceren kan altijd.

Vriendelijk en behulpzaam blijven doet meer goeds voor je merk dan gelijk krijgen. Daarnaast zijn negatieve reviews natuurlijk een goudmijn aan informatie waarmee je jouw bedrijf verder kunt verbeteren.

Bedank mensen daarom dat ze de tijd hebben genomen om hun ervaring te delen, wees menselijk!

Rich Snippets voor betere resultaten in Google

Wil je jouw CTR verhogen en meer resultaat halen uit Google? Zorg er dan voor dat een zogeheten ‘Rich Snippet’ wordt toegevoegd aan jouw zoekresultaat.

Deze gele Google sterren zijn een visuele presentatie van de beoordeling die klanten aan je webshop of producten geven. Doordat het iconen zijn en ze een andere kleur hebben, valt jouw zoekopdracht veel meer op.

Rich Snippets geven extra vertrouwen en zorgen ervoor dat het Click Through Percentage stijgt. Komen de reviews ook nog terug in je webshop? Dan is de kans op kopende klanten een stuk groter.

Met een sterbeoordeling in de zoekresultaten valt je resultaat beter op, zelfs wanneer je lager rankt dan concurrenten.

Rich snippets

Zo krijg je Rich Snippets in je zoekresultaten:

Je kunt Rich Snippets krijgen door Google duidelijk te vertellen waar de juiste gegevens te vinden zijn. Dit doe je door gestructureerde tekst te verwerken in de HTML code van je website.

Meer informatie hierover vind je op de Development website van Google. Afhankelijk van je webshop platform zijn er ook nog verschillende plugins en tools die je kunnen helpen om Rich Snippets te krijgen.

Begin bij je check-out

Conversie verhogen en hier direct van profiteren? Begin dan bij je check-out. Heb je de consument eindelijk zover om een bestelling te plaatsen, dan wil je natuurlijk niet dat hij op het laatste moment afhaakt.

Toch is de check-out van veel webshops nog een zwakte punt. Beperkte verzend- en betaalopties en een niet gebruiksvriendelijke check-out zijn echte conversiekillers.

Verzend je al via Sendcloud? Dan heb je geluk. Je kunt namelijk eenvoudig meerdere vervoerders en verzendopties activeren in je check-out. Zo kun je je klanten gebruik laten maken van Same Day Delivery of de afhaalpuntkiezer.

Afhaalpuntkiezer

Samengevat

De wereld van e-commerce ontwikkelt zich razendsnel en daarom is het belangrijk om met vaste regelmaat aandacht te besteden aan conversie optimalisatie. Kleine veranderingen in je webshop kunnen namelijk veel opleveren.

Begin daarom met de 3 seconden test en probeer ook eens te kijken vanuit het oogpunt van een ander type online shopper. Je zult merken dat je binnen no-time dingen ontdekt om jouw webshop verder te verbeteren.

Als je er dan nog voor zorgt dat bezoekers weten waar ze moeten klikken, je een sterk merkverhaal vertely en je klantreviews omarmt, dan wordt jouw webshop zeker een succes!

Hopelijk hebben we je weer een heleboel concrete tips kunnen geven om je webshop te verbeteren. Het lijkt misschien een heleboel, maar doe het gewoon stap voor stap.

Elke verbetering, hoe klein deze ook is, brengt je dichterbij je doel en creëert meer afstand tussen jou en je concurrenten.

Om op dat gebied nog meer afstand te creëren, vertellen we je in een ander artikel hoe je alleen al met je verzendstrategie het verschil kan maken.

Iris Dings

Als Content Marketing Specialist duikt Iris heel graag voor je in het toetsenbord. Met een grote passie voor Marketing en een sterke interesse in E-commerce en Logistiek schrijft ze regelmatig over hoe je het allerbeste uit je webshop kunt halen.

Begin vandaag nog met slimmer verzenden

Start gratis
Ingesteld in 5 minuten Geen technische kennis nodig Gratis support
Stars

Meer dan 2000 vijf sterren reviews

G2 Crowd Logo Trustpilot Logo Capterra Logo

6 Reacties

  • John van Hoorn schreef:

    Beste Iris,
    Duidelijk verhaal, gaan we toepassen in http://www.noten.nl Maar ook een vraag aangaande de teksten. Ja kan vertellend schrijven of formeel schrijven, wat zou de beste manier zijn om te gebruiken.

    • Iris Dings schreef:

      Hi John,

      Wat leuk om te horen dat het artikel duidelijk is en je er iets mee kunt. De webshop ziet er goed uit zeg. Er zijn inderdaad verschillende manieren van schrijven die je kunt hanteren. Ik zou zeker aanraden om zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven als eigenaar van de webshop en om te kijken naar de klantgroep die je bedient. Als ik kijk naar je logo (heel origineel trouwens), gaat mijn gevoel uit dat vertellend schrijven beter bij je shop past.

      Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. We helpen graag! Veel succes met de webshop.

  • Wilm schreef:

    Heel interessant, we gaan kijken hoe we het toe.kunnen passen bij http://www.dekrekel.com

  • Mel schreef:

    Hey ja hier heb ik echt wat aan. Mijn site http://www.babywoods.nl bevatte een te groot logo en de geadviseerde google tools hebben mij dit kunnen vertellen.

    • Iris Dings schreef:

      Hi Mel,

      De Google tools kunnen inderdaad veel inzichten geven in hoe je webshop presteert. Fijn dat je iets aan ons artikel hebt gehad :).

      Veel succes!

      –Iris