Beoordelingen van klanten geven de juiste informatie om consumenten te informeren voordat ze een product of dienst zullen aanschaffen. Daarom wordt jouw online overtuigingskracht pas écht krachtig wanneer jouw klanten vertellen dat je een goed product verkoopt of een uitstekende service verleent. Tevreden klanten zijn immers de beste ambassadeurs. Maar hoe werkt dit in de praktijk, hoe begin je met het verzamelen van beoordelingen en hoe profiteer je ervan? Dat kan heel eenvoudig! Onze partner The Feedback Company vertelt je er graag meer over.

Klantbeoordelingen: letterlijk en figuurlijk onmisbaar

Uit onderzoek blijkt dat 92% van de online shoppers naar klantervaringen kijkt. Ze doen dit zelfs nog voordat ze op enige wijze met je in zee gaan. Het is mogelijk dat je wellicht zonder dat je het weet al een online reputatie hebt! Want als je zelf geen reviews verzameld, doet een ander het wel voor je. Consumenten worden online steeds mondiger. Er zijn bedrijven die beoordelingen ontvangen op social media, klachtenwebsites of er wordt over hen gesproken op diverse consumentenfora. Wanneer een potentiële klant vooronderzoek doet naar jouw bedrijf, wordt jouw online reputatie niet per se op de beste manier getoond. Het is dus aan jou om hier pro-actief van te profiteren en erop in te spelen.

Met de uitbreiding van online beoordelingen en de toenemende digitalisering is het mogelijk om jouw online reputatie volledig onder controle te houden, want het is aan jou welk platform je wilt kiezen om de boordelingen van jouw klanten te verzamelen.

Hoe zit het met negatieve beoordelingen?

Tegenwoordig zijn populaire zoektermen in Google “productreviews” aangevuld met het product waar je potentiële klant naar op zoek is. Zowel positieve als negatieve reviews kunnen je klanten daarmee over de digitale streep trekken. Reviews zorgen voor vertrouwen, zowel positief als negatief. Uitsluitend positieve reviews zorgen voor twijfels bij consumenten, omdat ze kunnen twijfelen aan de echtheid ervan. Klantbeoordelingen kun je verder gebruiken om je webshop en producten te verbeteren, een ideaal middel voor feedback.

Klantbeoordelingen positief en negatief

Een mooie bijkomstigheid van negatieve reviews is dat je klanten nog eens extra tevreden kunt maken. Zo zorgt The Feedback Company ervoor dat negatieve reviews veertien dagen op ‘on hold’ worden gezet. Gedurende die tijd kun je met een ontevreden klant in contact komen. Wanneer je inspeelt op een negatieve review, kun je een merkrelatie opbouwen met klanten die in eerste instantie ontevreden zijn.

Verzamel klantbeoordelingen

Wanneer je jouw klanten de mogelijkheid biedt om een beoordeling te geven weet je precies wat er onder hen leeft zodat je daar op in kunt spelen. Een professioneel klantbeoordelingssysteem is daarom onmisbaar. Naast authentieke testimonials over jouw producten of diensten, hebben klantbeoordelingen veel meer voordelen. We sommen er een paar voor je op:

  • Controle online reputatie
  • Hogere betrouwbaarheid
  • Hogere conversie: Tot 22% extra
  • Meer traffic: Tot 10% extra

En hoe krijg je nou die mooie ‘’sterren’’ in Google?

Rich Snippets zijn er al een tijdje. Toch profiteren nog lang niet alle ondernemers ervan. Rich Snippets zijn een visuele presentatie van de rating van jouw klanten van je webshop of producten. Zo val je in Google op en profiteer je extra van je klantreviews. Het CTR-percentage stijgt namelijk aanzienlijk. Als de klantreviews terugkomen in je webshop, verhoog je de kans op een aankoop.

review

Google heeft licenties verleend aan enkele reviewspecialisten in de wereld die onafhankelijke reviews verzamelen voor bedrijven. Eén van de reviewspecialisten is The Feedback Company. De bedrijven met een bepaalde hoeveelheid reviews die ook nog eens positief zijn, worden beloond met de gele sterren in Google. Google probeert regelmatig de regels aan te scherpen. Zo worden al enkele jaren alleen de reviews geïndexeerd van de voorgaande 12 maanden en veranderen er regelmatig locaties waar Google haar advertenties toont. Hierdoor kom jij als bedrijf hoger in de Google zoekresultaten.

Nu heeft Google sinds augustus 2016 de eis voor het verkrijgen van de gele sterren verhoogd van minimaal 30 naar minimaal 150 reviews per jaar. Op het moment dat de consument op zoek gaat naar jouw product is de keuze dus snel gemaakt!

Tot slot…

Gezien reviews een grote rol spelen in het aankoopproces van de consumenten is het voor organisaties van belang dat zij online reviews gaan verzamelen en monitoren. Daarnaast helpt het verzamelen en tonen van positieve reviews, organisaties met het winnen van nieuwe consumenten!

Speciale actie

Nu voor SendCloud klanten biedt The Feedback Company een gratis en vrijblijvend proefpakket. Mocht je besluiten om klant te worden, krijg jij als klant van SendCloud 3 maanden 50% korting op jouw keuze van pakket. Vergeet dan niet bij partner SendCloud in te geven voor jouw korting!

The Feedback Company partner SendCloud

ecem-ozcan-fotoOver The Feedback Company

Dit artikel werd geschreven door Ecem, ze is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie binnen The Feedback Company.

The Feedback Company dé online specialist die de mogelijkheid biedt om alles gerelateerd aan jouw online reputatie op één plek te verzamelen. Dit realiseert The Feedback Company door reviews handmatig één voor één te controleren en te publiceren. Alleen met een goed reviewsysteem is The Feedback Company er natuurlijk niet! The Feedback Company bestaat uit een jong en dynamisch team dat haar klanten volledig begeleidt. Zo ben je razendsnel up and running!

Als je aan de slag wilt gaan met het verzamelen van online reviews, dan kan The Feedback Company jou helpen. Of je nou hulp nodig hebt met het verzamelen van reviews of het integreren op de website. Neem gerust contact met ons op via support@feedbackcompany.com of neem een kijkje op www.feedbackcompany.com.

Leave a Reply