Beschadigde en verloren pakketten

3 min

Het is onvermijdelijk dat er soms iets met je pakket misgaat tijdens het bezorgproces. Normaal gesproken open je dan een ticket bij de vervoerder, en hoop je dat ze met een oplossing komen.

Als je je pakketten verstuurt met de tarieven van Sendcloud, en niet op basis van je eigen contract met de vervoerder, kun je het ticket direct via Sendcloud openen. Op deze manier kun je het onderzoek naar een verloren of beschadigd pakket makkelijk volgen op één plek, en wordt het allemaal gestructureerd afgehandeld.

Als de vervoerder bevestigt dat het pakket is verloren of beschadigd door een fout van hun kant, betalen wij je de vergoeding, en heb je er geen omkijken meer naar – wij regelen het verder met de vervoerder.

Laten we eens kijken naar hoe je een verloren of beschadigd pakket aanmeldt.

Als je het zo snel mogelijk afgehandeld wilt hebben, dien je een ticket in via het formulier in de Sendcloud-app. Op deze manier wordt het sneller opgepakt en afgehandeld dan wanneer je belt met onze Customer support. Wij hebben op deze manier namelijk alle informatie die we nodig hebben om de gegevens direct door te geven aan de vervoerder.

Ga om te beginnen naar Ondersteuning. Of, nog makkelijker, zoek het pakket op via Verzonden, en open het. Hier zie je rechts een drop down menu met Customer service. Selecteer hier waar je een ticket voor wilt openen, en je wordt vervolgens doorgestuurd naar onze Support, waar alle pakketinformatie vooraf is ingevuld.

Klik op Vind mijn zending, en er verschijnt een formulier. Vul alle gegevens in. Je bent nu klaar met de eerste stap.

Afhankelijk van de vervoerder duurt het 5 tot 30 dagen om het onderzoek af te ronden. Helaas is er niets wat wij kunnen doen om dit proces te versnellen. Je ontvangt ondertussen wel automatische updates over de status van je ticket.

Hierna zijn er een paar mogelijke acties.

Laten we eerst uitgaan van het scenario waarin je pakket niet is verzekerd met de verzekering van Sendcloud. Als de uitkomst van het onderzoek van de vervoerder negatief is – en ze dus niet bevestigen dat zij iets fout hebben gedaan – dan wordt het ticket afgesloten, en ontvang je geen terugbetaling. Hier kun je verder niets meer aan doen.
Als uit het onderzoek van de vervoerder blijkt dat er van hun kant wél iets is fout gegaan, ontvang je een terugbetaling van Sendcloud. Dit duurt zo’n 7 dagen. Je hoeft hier verder geen papierwerk meer voor in te vullen, of documenten voor te verstrekken – de terugbetaling is onderdeel van het ticket dat je eerder hebt geopend.

Het bedrag wat je ontvangt, is afhankelijk van de verzendmethode waarmee je het pakket hebt verstuurd. Als er een verzekering bij de verzendmethode zat inbegrepen, ontvang je het laagste van de twee vergoedingen: de verzekeringswaarde of het bedrag dat je hebt betaald voor je goederen.

Als je verzendmethode geen verzekering had, dan ontvang je een terugbetaling op basis van het gewicht van het pakket.

Laten we nu kijken wat er gebeurt als je pakket is verzekerd met de verzekering van Sendcloud.

Wat het antwoord van je vervoerder ook is, je kunt altijd een ticket openen voor onze Sendcloud Verzekering. Als uit het onderzoek van de vervoerder blijkt dat er bij de vervoerder iets is fout gegaan, dan ontvang je opnieuw het laagste van de twee vergoedingen: de verzekeringswaarde of het bedrag dat je hebt betaald voor je goederen.

Als uit het onderzoek van de vervoerder blijkt dat er bij hun niets is fout gegaan, bekijkt de verzekeringsmaatschappij de zaak nog een keer, waarmee je een extra kans hebt dat je uiteindelijk een terugbetaling ontvangt.

Meer informatie over onze Sendcloud Verzekering, vind je in ons Help Center.