Tracking e-mails

2 min

De customer journey eindigt niet bij de aankoop. Alles wat er ná het kopen gebeurt, is een goede manier om de klant bekend te maken met je merk en klantloyaliteit te vergroten. Voor e-commerce bedrijven zijn tracking e-mails dé manier om dat te doen.

In vergelijking met andere e-mails, hebben tracking e-mails een hoog open ratio. Dit betekent dat er een grote kans is dat de inhoud van deze e-mail door je klanten wordt gezien.

Om deze e-mails te bewerken, ga je naar Instellingen, en klik je op Tracking e-mails.

Hier zie je dat je met Sendcloud e-mails kunt sturen voor zendingen en retouren.

Voor beide e-mails kun je instellen wanneer ze worden verzonden. Bijvoorbeeld wanneer er een label wordt aangemaakt, of wanneer het pakket vertraagd is. Als je hier meer over wilt weten, of als het nog niet helemaal duidelijk is, vind je hieronder een uitgebreidere beschrijving over wanneer elke e-mail wordt verstuurd.

Je kunt deze knop gebruiken om een specifieke e-mail te activeren, of uit te zetten. Als tenminste een van deze e-mails inactief is, zie je daaronder een kort bericht. Zo hoef je niet door alle tabs te klikken om te ontdekken dat je een bepaalde belangrijke update niet verzendt.

Je kunt natuurlijk ook besluiten om alle e-mails uit te zetten. Dat doe je ook met deze knop.

Oké, nu meer over de inhoud van deze e-mails. Als je je branding hebt toegevoegd in Sendcloud, worden je logo en merkkleuren automatisch gebruikt voor de e-mails. Zo verzeker je jezelf ervan dat je je klanten een consistente merkervaring biedt.

Als je meerdere merken beheert, maak je een aparte set van e-mails.

Voor elke e-mail kun je het onderwerp, de buttons en body-tekst bewerken. Hiermee kun je de e-mails verder aanpassen aan je merk, en extra informatie toevoegen.

Wil je je bericht personaliseren? Gebruik hiervoor dynamische tags, door een ‘bracket’ in te typen. Hierna kies je de tag die je wilt gebruiken, zoals de naam van je klant. Als je klaar bent met het bewerken van je e-mail, klik je op opslaan.

Als je internationaal verzendt, kun je je internationale klanten net zo’n goede ervaring bieden. Links kun je dan ook landen toevoegen, en vertaalde versies van je e-mails versturen.

Geef tot slot het reply-to e-mailadres op. Hier worden de e-mails van je klanten naartoe gestuurd. Zo mis je geen antwoorden of vragen van je klanten.

Resources