Verhoog klantloyaliteit met een sterke
e-commerce post-purchase ervaring
Je hebt enorm je best gedaan om hun vertrouwen te krijgen, nu is het aan Sendcloud om dat vast te houden. Met tools die jouw e-commerce post-purchase ervaring naar een hoger niveau tillen maken we van elke levering, elk retour en elke update een onvergetelijke ervaring voor jouw klanten (en eentje zonder stress voor jou).
“Sinds we Sendcloud hebben geïmplementeerd zijn onze klantreviews verbeterd en is het aantal vragen aan de klantenservice gedaald.”
Boots
Neem klantenbinding serieus
60% van alle klanten checkt dagelijks de verzendupdates. Met gepersonaliseerde trackingpagina’s en proactieve meldingen kun je klanten op de hoogte houden en tegelijkertijd het aantal WISMO vragen verminderen.
Maak van retouren een reden voor klanten om terug te komen
92% van de online shoppers zal eerder een aankop opnieuw doen als het retourproces eenvoudig verloopt. Met Sendcloud’s self-service retourportal en voorbedrukte labels kun je van jouw retourbeleid een terugkerend proces maken.
Bescherm je merk tegen schadelijke reviews
Als er iets misgaat, verwachten je klanten dat jij het oplost. Sendcloud helpt je daarbij door de communicatie over leveringen te beheren en klanten het gevoel te geven dat ze altijd ondersteuning krijgen, ongeacht de situatie.
Verander elke stap in jouw e-commerce post-purchase ervaring in een moment van klantenbinding
Verhoog conversie met een dynamische checkout
Geef jouw klanten keuzes waar ze van houden. Voeg eenvoudig flexibele bezorgmethoden toe. Dankzij 100+ vervoerdersintegraties was het niet eerder zo simpel om aan klantverwachtingen te voldoen.
Zet tracking in als een krachtig marketingmiddel
Verander bezorgupdates in een kans om merkwaarde op te bouwen. Met merkgerelateerde trackingpagina’s kun je laten zien wie je bent en vertrouwen en verkopen een boost geven terwijl je klanten op de hoogte houdt.
Houd klanten automatisch op de hoogte
Maak een einde aan gissen. Hou klanten op de hoogte met real-time updates via e-mail, SMS of Whatsapp tijdens hun e-commerce post-purchase ervaring. Vertrouwen leidt tot loyaliteit.
Geef de post-purchase ervaring een boost met geweldige support
“Waar is mijn order?” e-mails zijn verleden tijd. Kies voor proactieve meldingen naar jouw klanten toe over afleverupdates of mogelijke vertragingen. Je creëert er loyaliteit mee en klanten zullen minder snel om hulp vragen.
Verras klanten met eenvoudig retourproces
Maak retourneren eenvoudiger met een portal die klanten fantastisch vinden. Automatiseer retourlabels en laat slimme algoritmes verzendmethoden, tarieven en meldingen regelen.
Weet wat wel en niet werkt
Werk met alle belangrijke data op één plek, van levertijden tot retourtarieven. Gebruik het inzicht om jouw proces te verbeteren en maak klanten nog blijer.
Integreer onze software voor de post-purchase-ervaring met één simpele klik
Of je nou Shopify, WooCommerce of Adobe Commerce gebruikt, je koppelt eenvoudig aan Sendcloud zonder je werkprocessen te veranderen.
Wat onze klanten zeggen
“Het automatiseren van ons bezorgproces was echt een game-changer voor ons. De omzet steeg met 40%, het aantal zendingen nam toe met 28% en het aantal WISMO-belletjes daalde. We konden ons richten op wat echt belangrijk is, zoals klanten helpen bij het bereiken van hun fitnessdoelen.”
XXL Nutrition 🇳🇱
“Sendcloud maakt het managen van order fulfilment en zendingen eenvoudig. Ook versterkt het ons imago als een klantgericht bedrijf. We voegen niet alleen een logo toe, maar hebben een scherp beeld van elke stap in het online orderproces.”
PittaRosso 🇮🇹
“Sinds we Sendcloud implementeerden zijn onze klantreviews verbeterd en het aantal vragen aan de klantenservice is gedaald. Dit komt mede doordat klanten nu goed op de hoogte zijn van de status van hun pakket.”
Boots 🇳🇱
“Het leveren van de best mogelijke klantervaring staat altijd voorop bij Bunzlau Castle. Dankzij het gebruik van de Sendcloud merkspecifieke tracking e-mails kunnen we onze klanten altijd op de hoogte houden van de status van hun order.”
Bunzlau Castle 🇳🇱
Klaar om van je klanten echte fans van je merk te maken?
We hebben alles wat je nodig hebt. Lees ook eens onze andere artikelen en zorg ervoor dat jouw post-purchase ervaring eruit springt.
De complete gids voor een geweldige post-purchase ervaring
Verbeter jouw post-purchase ervaring voor het verbeteren van de klanttevredenheid. Verminder het aantal supportvragen en vergroot het aantal herhaalaankopen. Lees hier hoe!
Bouw met post-purchase e-mails aan waardevolle klantrelaties
Verander jouw e-commerce klanten in loyale fans op basis van een gepersonaliseerde, informatieve en geautomatiseerde post-purchase e-mail strategie.
Zo kun je klanten om reviews vragen: een quick guide voor e-commerce
Klantreviews zijn essentieel voor iedereen die een succesvol e-commercebedrijf wil opbouwen. Daarom is het belangrijk te weten hoe je hierom vraagt.
Maak een einde aan slechte bezorgervaringen: 7 onmisbare e-commerce tips
Maak een einde aan slechte leverervaringen aan de hand van 7 onmisbare tips. Leer hoe je de betrouwbaarheid kunt verbeteren, problemen snel kunt oplossen en klanten te allen tijde blij kunt houden.
FAQ
Wat is een post-purchase ervaring in e-commerce en waarom is dit belangrijk?
Een post-purchase ervaring verwijst naar alles wat gebeurt nadat een klant een bestelling heeft geplaatst, inclusief tracking, levering en retour. Een positieve ervaring zorgt voor vertrouwen, vermindert het aantal klachten en vergroot de loyaliteit. Een slechte ervaring doet het omgekeerde.
Hoe kan post-purchase ervaring software zoals Sendcloud mijn e-commerce ervaring verbeteren?
Post-purchase software zoals Sendcloud automatiseert parcel tracking, meldingen, retouren en veel meer. Het helpt bij het informeren van je klanten en reduceert de hoeveelheid werk van jouw mensen. Features zoals merkspecifieke tracking pagina’s, proactieve updates en self-service retourportals zorgen voor een soepel proces voor jou en je klanten.
Werkt Sendcloud met meerdere vervoerders?
Absoluut! Sendcloud integreert met een grote en diverse groep vervoerders. Dat geeft jou de flexibiliteit om klanten meer bezorgpties te bieden terwijl je al deze leveropties eenvoudig binnen een plaform beheert.
Leidt het verbeteren van het retourproces tot een hoger retourpercentage?
Niet per se. Sendcloud stelt je in staat om op basis van retourdata te achterhalen waarom klanten producten terugsturen en je strategie aan te passen om toekomstige retouren te voorkomen. Daarbij zorgt een soepel retourproces voor vertrouwen en zal dit leiden tot herhaalaankopen.
Kan ik Sendcloud gebruiken in combinatie met mijn huidige e-commerce platform?
Zeker! Sendcloud werkt samen met belangrijke platformen zoals Shopify, WooCommerce en Adobe Commerce. Je integreert het dus eenvoudig, zonder jouw bestaande werkprocessen te verstoren.
Hoe helpt Sendcloud bij het verminderen van WISMO verzoeken?
Door proactief updates te geven via gepersonaliseerde tracking pagina’s, SMS, WhatsApp en e-mail blijven klanten op de hoogte van de status van hun bestelling. Dit vermindert het aantal WISMO verzoeken en ontlast jouw klantenservice.
Is Sendcloud geschikt voor kleinere e-commerce ondernemers?
Ja! Sendcloud is ontworpen voor kleine en grote ondernemingen. Het maakt niet uit of je nu net begint of al honderden zendingen per dag verzendt. Onze tools groeien mee met jouw behoeften.
Ben je klaar voor het verbeteren van je e-commerce post-purchase ervaring?
Van het tracken van zendingen tot retouren: elke klantinteractie telt. Laat Sendcloud je helpen om van een geweldige post-purchase ervaring shoppers te veranderen in loyale klanten die nooit meer weggaan.