De eerste 3 maanden van 2019 zijn voorbij gevlogen. In een paar maanden tijd kan er een hoop gebeuren en we hebben dan ook een heleboel leuke nieuwtjes en ontwikkelingen om met je te delen. We werken namelijk hard aan het nóg makkelijker & efficiënter maken van je verzendproces. Op die manier kan jij je volledig focussen op wat echt belangrijk is: het ontwikkelen van je webshop. Het leek ons leuk om eens terug te blikken op het eerste kwartaal van 2019 en de hoogtepunten te delen. Van een nieuwe integratie tot belangrijke ontwikkelingen in je Sendcloud omgeving en nieuwtjes waar we trots op zijn: we brengen je op de hoogte in dit terugblik Q1 2019 artikel. Natuurlijk geven we je ook alvast een sneak peak van wat je de komende maanden van ons kunt verwachten.

Een terugblik op het eerste kwartaal van 2019

Bij Sendcloud vinden we het belangrijk om te blijven ontwikkelen, maar we blikken ook graag terug op wat we al bereikt hebben om het verzendproces aangenamer te maken.

Zoals beloofd in onze 2018 review blog werken we ook dit jaar weer aan nieuwe features en aan Sendcloud in het algemeen. Gezien er nu al één kwartaal voorbij is, blikken we terug op de afgelopen drie maanden en geven we je een update over alles dat we hebben ontwikkeld.

Belangrijke productontwikkelingen binnen Sendcloud

Zelf pick-ups inplannen voor DHL & UPS

Het logistieke proces van webshops neemt veel tijd in beslag. Helemaal als je de pakketten ook nog zelf moet afleveren bij een servicepunt van de vervoerder waar je mee verzendt. Wij begrijpen dat heel goed en daarom is het sinds januari 2019 mogelijk om voor DHL en UPS eenmalige pick-ups in te plannen via je Sendcloud verzendomgeving.

Wil je je pakketten op laten halen? Lees dan in dit support artikel hoe het precies werkt. 

Customer support tickets overzichtelijk op een rij mét status

Aan ons goede voornemen om customer support te verbeteren wordt hard gewerkt. Eén van de ontwikkelingen die we al hebben uitgewerkt, is dat je nu beter inzicht hebt in je customer service tickets. Onder het tabblad ‘Ondersteuning‘ vind je nu al je tickets en de status daarvan op een rij. Je hoeft nu nooit meer in je mailbox te zoeken naar updates over openstaande support tickets. Je kunt er hier tevens direct op reageren, dus dat werkt makkelijker én sneller.

Verder verbeterde Track & Trace mogelijkheden

Gezien 90% van de tracking e-mails geopend wordt door klanten, zijn Track & Trace meldingen een uitstekende manier om top-of-mind te blijven bij je klant. In november 2018 boden we een deel van onze klanten een volledig vernieuwde manier van track & trace mails en pagina’s aan.

Doordat we hier zoveel positieve reacties op hebben ontvangen, zijn we per 1 maart volledig over op de nieuwe lay-out van de tracking mails. Heb je nog geen branded track & trace mail en pagina ingesteld? Doe dat dan eenvoudig in je Sendcloud omgeving. Het stopt echter niet na deze overgang, we blijven deze feature natuurlijk verder ontwikkelen. De afgelopen maanden hebben we dan ook gewerkt aan het volgende:

  1. De tekst van de button in de branded Track & Trace mails is nu naar wens aan te passen.
  2. In de Track & Trace mails kunnen nu ook links worden verwerkt, zoals voor het plaatsen van een review of naar je Facebook pagina.
  3. De tracking pagina’s kunnen nu voor alle vervoerders worden ingesteld (voorheen werd het nog niet voor alle vervoerders aangeboden).

Door branded Track & Trace notificaties optimaal in te zetten, verhoog je het aantal succesvol afgeleverde pakketten, de klanttevredenheid én de kans op herhaalaankopen. Daarnaast verlaag je hiermee het aantal vragen voor je klantenservice. Dus, heb jij de mails & pagina’s al vormgegeven?

Sendcloud Notify: Branded Track & Trace

Retourportaal in een nieuw jasje

Het retourproces zorgt voor velen voor hoofdpijn. Wij vinden het hoog tijd om dit makkelijker te maken. We hebben al een retourportaal, maar ook daarin werken we aan verbeteringen. De eerste stap is een nieuwe lay-out van het retourportaal zelf. Zo ziet het er aantrekkelijker uit voor jouw klanten en geeft het meer duidelijkheid.

Je kunt je retourportaal in je Sendcloud omgeving eenvoudig instellen en vanuit daar ook direct bekijken. In het volgende kwartaal zullen we nog meer verbeteringen doorvoeren om het retourproces te optimaliseren.

Etsy integratie van Sendcloud nu beschikbaar

Verkoop jij naast je eigen kanaal ook nog op marktplaatsen? Dan kun je deze ook koppelen aan Sendcloud. Sinds 2019 bieden we nu ook een Etsy integratie. Door deze verschillende koppelingen kun je al je zendingen eenvoudig op één dashboard terugzien.

Wil je hier meer over weten? Check dan het Etsy integratie artikel dat we hierover schreven op onze blog. 

Etsy Integratie Sendcloud

Vers van de pers: analytics dashboard in je Sendcloud omgeving

Last but not least hebben we een tabblad ‘Analytics‘ in je Sendcloud omgeving toegevoegd. Hierin vind je interessante statistieken over je zendingen, welke je kunnen helpen om je verzendproces verder te optimaliseren.

De analytics vertellen je meer over het aantal pakketten dat je hebt verzonden, de meest gebruikte vervoerder en naar welke landen je verzendt. Mocht je meerdere webshops hebben, dan vind je van iedere webshop deze statistieken terug.

Sendloud Analytics bord

Mijlpalen binnen Sendcloud

Sendcloud op nummer 51 in de FT1000

De derde editie van de Financial Times ‘FT1000’, een lijst van snelgroeiende Europese bedrijven, is gepubliceerd en we zijn trots dat Sendcloud op plaats 51 staat. Met een groei van meer dan 1600% in de periode van 2014 tot en met 2017 is Sendcloud nummer twee van alle Nederlandse bedrijven in de lijst. We willen deze groei graag samen met jou doortrekken en jou verder helpen groeien. Zo willen wij je nog meer gaan ontzorgen op gebied van logistiek, zodat jij (en je medewerkers) de focus kunnen pakken op de doorontwikkeling van je shop.

Euronext Techshare Programma

Dit jaar werd het tweede Techshare Programma van Euronext gehost. Hiervoor werden 135 snelgroeiende tech bedrijven geselecteerd om kennis, ideeën en expertise met elkaar te delen. Onze COO Bas was aanwezig bij het Techshare spring event 2018-2019 in Lissabon afgelopen februari. We vinden het erg tof dat we aanwezig mochten zijn en nemen de kennis mee om Sendcloud verder te kunnen ontwikkelen.

Techshare 2019

Overige Sendcloud ontwikkelingen die we je niet willen onthouden

Op zoek naar versterking!

In 2018 namen we maar liefst 40 nieuwe toppers aan. Maar we hebben nóg meer talent nodig. Op dit moment staan er zo’n 50 (!) vacatures open voor verschillende teams voor onze kantoren in Eindhoven, Parijs & München. Groeien, innoveren, leren én plezier hebben staat bij ons centraal. Ben of ken jij iemand die ons team kan komen versterken? Op onze jobs pagina vind je alle vacatures op een rij.

De nieuwe Sendcloud.com website is live

Hoewel onze Sendcloud website natuurlijk al toegankelijk was voor alle landen waarin we momenteel actief zijn, hebben we achter de schermen gewerkt aan de Engelse pagina Sendcloud.com. Je kunt de geheel nieuwe website hier bekijken. Ook de Nederlandse website zal binnenkort in deze vernieuwde lay-out worden vormgegeven. Schrik dus niet wanneer je altijd inlogt via www.sendcloud.nl, deze website ziet er binnenkort een stukje meer “fancy” uit.

Sendcloud Beta groep voor betere features

Zoals je weet nemen we bij Sendcloud de feedback van onze klanten serieus. Om direct met onze klanten in gesprek te gaan en nieuwe features te testen, hebben we de Sendcloud Beta groep opgezet. Zo kunnen we eventuele feedback aanpassen en nieuwe features finetunen voor we ze officieel releasen.

Team Sendcloud France

Coming soon: wat kun je nog meer van ons verwachten?

Uit deze Sendcloud terugblik van Q1 2019 blijkt wel dat we dit jaar goed begonnen zijn, maar we zitten nog maar op één vierde van het jaar. We blijven altijd innoveren, dus hierbij delen we alvast waar we op dit moment aan werken:

  • Verbeteren van onze retouropties voor zowel jou als je klant (denk aan mogelijkheden zoals zelf retourlabels aanmaken (los gekoppeld van een heenzending), ondersteuning van de API en meerdere retourportalen voor als je meerdere webshops hebt gekoppeld). We onderzoeken daarin nog altijd wat we verder voor jou kunnen betekenen in het retourproces. Dit is tenslotte het minst leuke proces van je webshop. Mocht je ideeën hebben, deel ze dan gerust in een reactie op deze blog.
  • Meerdere verzendlabels voor een zending met meerdere pakketten naar één adres. Deze feature is inmiddels af, maar we zitten op dit moment nog in de testfase, stay tuned dus!
  • Verbeteren van het overzicht van je orders die automatisch binnenkomen bij Sendcloud. Op dit moment werken de filters nog niet heel soepel en kunnen we hier nog flinke meters in maken.
  • Het treffen van de nodige Brexit voorbereidingen waar nodig.
  • Sendcloud lanceren in Spanje 🌞

Het bovenstaande is slecht een klein deel van wat je van ons kunt verwachten. Volg ons via o.a. Twitter, Facebook en Instagram om geen enkele update te missen! Heb je nog tips of vragen voor ons in de doorontwikkeling van Sendcloud? Laat dan gerust een reactie achter of neem direct contact met ons op, we staan altijd open voor feedback en vinden het leuk om van je te horen.

Beoordeel dit artikel en laat ons weten wat je ervan vindt

0/5 0 ratings

Leave a Reply