Skip to main content

Eindhoven, 25 oktober 2022 Om de bezorgervaring in verschillende landen naar een hoger niveau te tillen werkt ByNouck, sieradenmerk opgericht door Anouck Goudsmit sinds 2018, samen met Sendcloud. De samenwerking tussen Sendcloud, Europa’s snelst groeiende verzendplatform, We Grow Webshops en ByNouck is een groot succes vanwege de multi-carrier strategie en het volledig automatiseren van het verzendproces. Door de implementatie is het mogelijk om op te schalen tot meer dan 500 pakketten per dag en om met één dagelijkse pick-up over de hele wereld te bezorgen. 

ByNouck is een van de grootste online sieradenshops van het moment, maar is klein begonnen met een paar pakketten per dag, waarbij orders in envelopjes werden verstuurd. Toen ByNouck nog in de kinderschoenen stond, was een kleine labelprinter met adresinformatie en postzegels voor binnen- en buitenland voldoende om de vier tot vijf bestellingen per dag handmatig te verwerken. Inmiddels verzendt het sieradenmerk dagelijks honderden pakketten over de hele wereld en is er een hoop veranderd. Aan de basis van het internationale succes staat – naast de unieke ontwerpen – een succesvolle marketingstrategie en gestroomlijnd verzendproces.

Automatisch de juiste vervoerder per land

ByNouck verstuurd per dag gemiddeld 500 orders. Hoewel Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de voornaamste markten zijn, verzendt ByNouck ook naar Scandinavië, Italië en zelf de VS. De grootste uitdaging is dan ook om al die pakketten snel en efficiënt te verzenden, of een zending nu naar het buitenland moet of in Nederland blijft. Daarbij schieten Sendcloud en We Grow Webshops te hulp. Om concurrerend te blijven binnen het snelgroeiende e-commerce landschap is een korte lead time, zoals slechts twee dagen richting het Verenigd Koninkrijk, essentieel. Daarnaast is betrouwbaarheid, flexibiliteit en kostenbesparing van groot belang.

Sendcloud x ByNouck Verzendproces

Inmiddels werkt het sieradenmerk met verschillende vervoerders per land. De enveloppen hebben plaats gemaakt voor brievenbusdoosjes en alle benodigde labels worden in één keer uitgeprint, waarnaar het orderpicken kan beginnen. Sendcloud helpt om per order automatisch de juiste vervoerder te selecteren en vervolgens gepersonaliseerde track & trace notificaties naar de klanten te versturen. In de landen waar ByNouck het grootst is, zijn vervoerders gekozen op basis van snelheid, betrouwbaarheid en kosten. Consumenten willen hun pakket graag snel in huis hebben, maar tegelijkertijd wil je voorkomen dat ze hiervoor de hoofdprijs betalen.

Klantvragen verminderen en internationaal uitbreiden

“Klantvraag nummer 1 is ‘Waar blijft mijn order?’ Voordat we met Sendcloud en geautomatiseerde track & trace werkten, ontving onze klantenservice deze vraag ontzettend vaak. Sinds we tracking mails gebruiken wordt deze klantvraag aanzienlijk minder gesteld, omdat klanten weten wat ze kunnen verwachten en wanneer. Het is dus een goede manier om de klantenservice te ontzorgen, het vertrouwen van de consument te winnen en snelle en betrouwbare levering te kunnen garanderen. En een pluspunt: je kunt de klant altijd op de hoogte houden van nieuwe collecties en sales door de branded track & trace”, aldus Suzanne Muileboom, Customer Service Manager bij ByNouck.

“Consumenten worden steeds veeleisender als het gaat om verzending: snelheid, betrouwbaarheid en niet te hoge verzendkosten. Het zijn verwachtingen waaraan webshops moeten voldoen”, aldus Rob van den Heuvel, CEO en Co-founder van Sendcloud. “Wanneer je internationaal wilt groeien met een webshop, zijn er een hoop zaken waar je rekening mee moet houden. Naast belangrijke regelgeving en douaneformulieren is het samenwerken met verschillende vervoerders essentieel. Daardoor kun je per land de vervoerder kiezen die het meest betrouwbaar is en de beste prijs biedt. ByNouck heeft de lead time per pakket richting het Verenigd Koninkrijk beperkt tot slechts twee dagen, waardoor ze competitief zijn in de e-commerce markt.” 

Over Sendcloud

Sendcloud is de alles-in-een verzendoplossing voor webshops die willen groeien. Het platform helpt online retailers de concurrentiestrijd aan te gaan door het volledige verzendproces, van checkout tot retouren, te optimaliseren. Veel webshops zien verzending als struikelblok, maar Sendcloud maakt hiervan een krachtig concurrentievoordeel.

Sinds 2012 is Sendcloud uitgegroeid van een eenvoudige applicatie tot een alles-in-een platform dat het volledige verzendproces automatiseert. De Eindhovense scale-up heeft inmiddels meer dan 23.000 klanten in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland en Oostenrijk. Dankzij het SaaS-platform is het overhandigen van een pakket niet langer een simpele, zakelijke transactie, maar een belangrijk onderdeel van de klantbeleving.

Daniëlle Elbertse

Daniëlle Elbertse is werkzaam als Marketing Specialist bij Sendcloud. Met haar expertise op het gebied van IT en e-commerce logistiek helpt ze online retailers met het optimaliseren van hun verzendstrategie.

Begin vandaag nog met slimmer verzenden

Start gratis
Ingesteld in 5 minuten Geen technische kennis nodig Gratis support
Stars

Meer dan 2000 vijf sterren reviews

G2 Crowd Logo Trustpilot Logo Capterra Logo