De zomervakanties zijn weer ten einde gekomen en de scholen zijn weer begonnen. Dat betekent ook dat het derde kwartaal alweer voorbij is, tijd voor een terugblik op Q3 van 2019! In de afgelopen maanden hebben er véél ontwikkelingen plaatsgevonden bij Sendcloud.

Ze kunnen je bijna niet ontgaan zijn, maar we sommen alles graag nog eens voor je op in dit artikel. Het zou namelijk zonde zijn als je één van onze nieuwe features zou missen.

En met nog drie maanden te gaan in dit jaar, geven we je ook alvast een sneak peek van wat je van ons kunt verwachten in Q4 van 2019.

Terugblik Q3 2019: volledige Sendcloud rebranding

Laten we direct beginnen met de grootste verandering in de afgelopen maanden: de rebranding van Sendcloud!

We vonden het na een heleboel ontwikkelingen van ons product tijd voor een nieuw logo en een nieuwe stijl. Ook veranderden we SendCloud naar Sendcloud.

Gewoon, omdat dat makkelijker is! En daar houden we van bij Sendcloud: een goede gebruiksvriendelijkheid staat voorop.

Met onze nieuwe branding kunnen we tevens beter laten zien wat we te bieden hebben. Meer lezen over deze verandering? Lees dan ons rebranding artikel.

Rebranding Sendcloud

De nieuwste productontwikkelingen in Q3

Naast onze rebranding zijn er nog een heleboel productontwikkelingen waar we hard aan hebben gewerkt. We zetten ze voor je op een rij!

Verzendomgeving nu nog gebruiksvriendelijker

Het Sendcloud panel heeft ook een flinke make-over gehad om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen. Om dit zo goed mogelijk aan te pakken, hebben we dit samen met onze Sendcloud beta community gedaan.

We hebben alles beter leesbaar gemaakt, consistentie aangebracht in de elementen in het platform en de structuur verbeterd. Dit kun je onder andere terugzien in de nieuwe indeling en een heleboel nieuwe filters.

Sendcloud updates

Op onze Releaselog vind je alle specifieke ontwikkelingen van het afgelopen kwartaal op een rij:

Sendcloud update 2019

Waardevolle ontwikkelingen in het retourportaal

Naast de verzendomgeving hebben we ook hard gewerkt aan het retourportaal.

We merken namelijk dat er behoefte is aan verschillende retourmogelijkheden en hebben daarom gezorgd voor een zo dynamisch mogelijk retourproces. Indien je meerdere merken hebt, kun je zelfs verschillende retourportalen opzetten.

Dankzij de nieuwe indeling en beschikbare informatie heb je een nog beter inzicht in je retouren. We helpen je op deze manier om een klantvriendelijk en flexibel retourbeleid aan te bieden, wat tijd helpt besparen en tevens je conversie én het aantal loyale klanten verhoogt.

Door bijvoorbeeld het aanbieden van de mogelijkheid om een product te ruilen, kun je in veel gevallen een retour voorkomen.

Voor je klanten zijn deze ontwikkelingen fijn omdat zij nu kunnen kiezen voor terugbetaling in winkeltegoed, in een geldbedrag of het ruilen van een product. Ook kun je je klant laten kiezen voor het afgeven van een retour bij één van je winkels.

Het sturen van retourzendingen is nu mogelijk vanuit nog meer landen en je klant kan het retourproces nu ook starten met het ordernummer in plaats van het trackingnummer.

Hieronder zie je de nieuwe retour detail view. Dankzij een beter overzicht kun je tot drie keer sneller retourinformatie vinden en de status inzien. Meer lezen over het retourportaal? Check dan onze retour update blog.

Wil je direct je eigen retourportaal opzetten? In ons helpcenter vind je een introductie over het retourportaal en uitleg over hoe je dit kunt opzetten voor jouw webshop.

 

Retour ontwikkelingen Sendcloud

DHL Express paperless trade

Steeds meer webshops verzenden producten buiten Europa. Om op de internationaal verzenden trend in te spelen, hebben we paperless trade bij DHL Express ingebouwd.

Wanneer je hiervoor kiest sturen we automatisch de benodigde documenten digitaal door naar DHL. Dat scheelt een hoop papier(werk)!

Multicollo DHL & UPS

Een ontwikkeling waar onze developers ook erg trots op zijn is Multicollo, beschikbaar voor DHL en UPS. Multicollo zendingen bestaan uit meerdere pakketten gericht aan hetzelfde adres, die zijn aangemaakt op dezelfde tijd.

Wil je hier meer over lezen? Check dan deze Releaselog update.

Overige Sendcloud ontwikkelingen in Q3

Naast onze rebranding en al deze productontwikkelingen, hebben we nog twee punten om met je te delen in deze terugblik op Q3.

Opnieuw genomineerd voor de Deloitte Fast 50

Onlangs kregen we te horen dat we opnieuw genomineerd zijn voor de Deloitte Fast 50. In 2017 werden we eerste en vorig jaar eindigden we als 3e in de lijst.

Op 10 oktober wordt de ranking voor dit jaar bekend gemaakt: wij kunnen niet wachten…

Nog meer nieuw talent aangenomen

Sendcloud groeit niet alleen hard qua ontwikkelingen, maar ook qua medewerkers. In het afgelopen kwartaal hebben we maar liefst 24 nieuwe talenten mogen verwelkomen.

En daarmee zijn we er nog niet eens! We zijn namelijk nog steeds op zoek. Check onze vacatures wanneer je iemand bent of kent die op zoek is naar een nieuwe uitdaging.

Sendcloud terugblik Q3 2019

Dit kun je van ons verwachten in het laatste kwartaal van 2019

Het einde van het jaar komt steeds dichterbij, maar we hebben nog enkele maanden om ontwikkelingen door te voeren. In het laatste kwartaal van 2019 kun je dit van ons verwachten:

  • We gaan internationaal verzenden via Sendcloud nog makkelijker maken
  • Ook zullen we Multicollo zendingen voor meerdere vervoerders beschikbaar gaan maken
  • We pakken de retour API aan en zorgen dat je de status van retourzendingen kunt opvragen
  • De verbeteringen in het inkomende orderoverzicht zullen ook doorgevoerd worden bij andere verzendonderdelen in het panel

Heb je verder nog tips voor ons of vragen over deze ontwikkelingen? Plaats dan gerust een reactie onder dit artikel. We horen graag van je en maak er nog wat van dit laatste kwartaal van het jaar! 

Beoordeel dit artikel en laat ons weten wat je ervan vindt

4.5/5 6 ratings

Leave a Reply