Skip to main content
Bescherm mijn pakkettenBekijk prijzen

Van aanvraag tot uitbetaling in minder dan 5 dagen

Kostenbesparingen zijn gebaseerd op een vergelijking van alle Cover Genius-verzendbescherming versus gepubliceerde vervoerderstarieven voor Fedex, UPS, DHL, USPS, UPS, Old Dominion, DHL, XPO Logistics, Estes Express Lines, YRC en TForce Freight per 27 juni 2022 Tijdsbesparingen zijn gebaseerd op de gemiddelde oplossingstijden (d.w.z. de duur van de eerste indiening tot de voltooide betaling) voor alle XCover-claims met betrekking tot verzendbescherming per 31 mei 2022 (steekproefgrootte = 868) vergeleken met de gemiddelde tijd in de sector inclusief betalingsafwikkeling (min. 6 dagen) en periode om een ​​ingediende claim te erkennen.

Uitgebreide dekking

Dekking tot €10.000 per zending voor schade, verlies en diefstal.

Dekking voor opnieuw verzenden en retourneren

Je bent gedekt voor de verkoopprijs, inclusief verzend- en retourkosten.

Snelle claims en uitbetalingen

Geniet van een stressvrije claimprocedure met snelle afhandelingstijden van gemiddeld minder dan 1 dag

Verloren pakketten kunnen je tijd,

geld en het vertrouwen van je klanten kosten

64%

van de e-commerce bedrijven gelooft dat verlies of beschadiging van zendingen van invloed is op de loyaliteit van klanten en klantenwerving.

DHL, 2021

75%

van de bedrijven die producten verzenden, heeft de afgelopen 2 jaar te maken gehad met verloren of beschadigde pakketten.

FedEX, 2021

Mode en elektronica

Dit zijn de twee productcategorieën waarin de meeste claims voor verloren of beschadigde pakketten worden ingediend.

Sendcloud Fashion report 2022

Neem geen risico met waardevolle artikelen

Artikelen van grote waarde

Deze artikelen kunnen een aanzienlijk verlies veroorzaken als ze tijdens het vervoer beschadigd raken. Je moet een nieuw artikel verzenden en het uit eigen zak betalen.

Breekbare producten

Breekbare producten vereisen extra zorg bij het verzenden, en als ze beschadigd aankomen, kan dat zowel voor jou als voor je klant onaangenaam zijn.

Internationaal verzenden

Internationaal verzenden kan lastig zijn, omdat meerdere partijen met je pakket in aanraking komen. Het verhoogt verder het risico op beschadiging, verlies of diefstal.

Bescherm je pakketten, bescherm je bedrijf

Bespaar op supportkosten
In 2022 had 18% van onze klantenserviceclaims te maken met verloren en beschadigde pakketten. Maak kostbare tijd vrij met Sendcloud Protection, zodat je je kunt richten op wat er echt toe doet.

Bescherm mijn pakketten

Ga met een gerust hart slapen wetende dat je pakketten worden gedekt door een
bekroonde, internationale verzekeraar.

  • null
    We streven ernaar om 95% van de claims binnen drie werkdagen op te lossen.
  • null
    Onmiddellijke uitbetaling van claims.
  • null
    Directe integratie binnen Sendcloud.
  • null
    24/7 schade indienen.
  • null
    Wereldwijde dekking.

Uitgebreide dekking

Beschermd

  • null
    Beschadigde zendingen.
  • null
    Verloren of gestolen pakketten. Dit is inclusief pakketdiefstal.
  • null
    Artikelen met vloeistofschade.
  • null
    Artikelen met structurele schade.
  • null
    Alle verzendkosten voor het opnieuw verzenden van gestolen of verloren artikelen.
  • null
    Laptops, televisies, juwelen en mobiele telefoons, onder speciale voorwaarden.

Niet beschermd

  • null
    Artikelen die al beschadigd waren vóór verzending.
  • null
    Bederfelijke en temperatuurgevoelige goederen.
  • null
    Edelmetalen en stenen.
  • null
    Antiek.
  • null
    Motorvoertuigen.
  • null
    Tabak, tabaksvervangers en CBD.
  • null
    Illegale artikelen en alle bijbehorende kosten.

Sendcloud Protection toevoegen in Sendcloud

Er zijn 3 manieren om Sendcloud Protection toe te voegen aan je pakketten via Sendcloud

Tijdens het bewerken van een order

Voer het dekkingsbedrag in waarmee je je pakket wilt verzekeren.

Meer informatie

Via verzendregels

Maak een geautomatiseerde regel met ALS>DAN, waarin een specifieke hoeveelheid of voorwaarde wordt gesteld voor het toevoegen van bescherming.

Meer informatie

Via standaardinstellingen

Kies ervoor al je pakketten standaard te verzekeren door Shipping Protection powered by XCover te selecteren.

Meer informatie

Een claim indienen met XCover is eenvoudig

Stap 1

Ga naar XCover

Er wordt automatisch een XCover-account voor je aangemaakt wanneer je de bescherming voor het eerst toevoegt. Je ontvangt een bevestigingsmail met een link waarmee je je account kunt activeren. Eenmaal ingelogd klik je op “Claim starten”.

Stap 2

Documentatie indienen

Je wordt gevraagd alle documentatie ter ondersteuning van je aanvraag te uploaden. Voor een volledige lijst van de documentatie,
klik je hier.

Stap 3

Uitbetaald krijgen

Je krijgt bericht wanneer je claim door het XCover-team is opgelost. Je ontvangt je betaling doorgaans binnen een paar dagen.

Laat verloren of beschadigde pakketten je bedrijf niet schaden.

Begin vandaag nog met het beschermen van je zendingen met Sendcloud Protection Powered by XCover.

Bescherm mijn pakketten

Vragen & antwoorden

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met de klantenservice.

Waarvoor ben ik gedekt?

Sendcloud Protection dekt je zendingen tegen diefstal, verlies of schade tijdens het transport en de bezorging. Sendcloud Protection dekt ook de retourkosten voor beschadigde artikelen en de kosten voor het opnieuw verzenden van gestolen of verloren artikelen. 

Het dekkingsbedrag is gelijk aan de door jou aangegeven waarde van de zending en gaat in op het moment dat de zending het oorspronkelijke adres verlaat. 

Bij verlies, diefstal of beschadiging van artikelen die deel uitmaken van een paar of set, varieert het gedekte bedrag en is een van de volgende opties mogelijk:

  • Repareer of vervang elk onderdeel of herstel het paar of de set om deze weer hun waarde te geven van vóór het verlies, de diefstal of de schade; of betaal het verschil tussen de waarde van het paar of de set vóór en na het verlies, de diefstal of de schade.
  • Als je artikelen uit verschillende onderdelen bestaan wanneer ze compleet zijn, en een of meer onderdelen verloren, gestolen of beschadigd zijn, betalen zij alleen voor de waarde van het verloren, gestolen of beschadigde onderdeel.
  • Kosten voor “retourzending” van beschadigde artikelen en het opnieuw verzenden van verloren of gestolen artikelen zijn inbegrepen. Zij vergoeden je de retour- of verzendkosten (tot de waarde van de oorspronkelijke dienst) als je artikelen moet retourneren of opnieuw moet verzenden. De kosten voor retourneren of opnieuw verzenden komen bovenop het op je certificaat vermelde beschermingsbedrag.

Je vindt het dekkingscertificaat voor elk verzekerd pakket rechtstreeks in je XCover-account. Om meer te leren over waarvoor je wel en niet gedekt bent, kun je inloggen in je XCover-accounten je beschermingsvoorwaarden controleren.

Niet gedekt

  • Sendcloud Protection dekt je artikelen totdat ze zijn bezorgd bij de beoogde ontvanger. Als je zending bijvoorbeeld wordt bezorgd en vervolgens wordt gestolen, is deze beschermd. 
  • De bescherming geldt niet voor artikelen die vóór verzending zijn beschadigd. Eventuele rechten of belastingen op de kosten van retourzending of het opnieuw verzenden van gestolen, verloren of beschadigde zendingen worden ook niet gedekt.
  • Afhankelijk van je bescherming zijn bepaalde goederen ook uitgesloten. Bederfelijke goederen, antiek, juwelen, voertuigen en tabak zijn doorgaans niet gedekt. Je bent ook niet gedekt voor het verzenden van illegale artikelen en de daarmee gepaard gaande kosten.
  • Om meer in detail te weten te komen waarvoor je wel en niet gedekt bent, kun je je aanmelden op je XCover-account en je beschermingsformulering controleren.

Sieraden en elektronica zijn onder bepaalde voorwaarden gedekt, bekijk de sublimieten en aanvullende voorwaarden op de volledige polis.

Wanneer begint en eindigt mijn Sendcloud Protection?

Je Sendcloud Protection eindigt wanneer je zending met succes is bezorgd bij de beoogde ontvanger. Eenmaal ingeschakeld, begint je Sendcloud Protection zodra je zendingen het oorspronkelijke adres verlaten.

Je zending is gedekt voor de duur van het transport en de levering.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

XCover stuurt je een e-mail en/of sms met een link om je bankgegevens in te voeren voor de betaling zodra de claim is opgelost.

Zodra het betalingsverzoek is ingediend, wordt de overschrijving binnen 48 uur verwerkt.

Wat gebeurt er als het pakket standaard verzekerd is door de vervoerder?

Voor alle gebruikers die een rechtstreeks contract hebben met een vervoerder, moet de claim rechtstreeks bij de vervoerder worden ingediend. Voor gebruikers die Sendcloud tarieven gebruiken, zal een onderzoek/claim via Sendcloud ingediend moeten worden (via het Sendcloud Panel). 

XCover-claims moeten worden ingediend en verwerkt via de XCover-account. Let op: het beleid en de voorwaarden kunnen verschillen tussen de vervoerder en XCover. Bijvoorbeeld. het kan voorkomen dat de klant de aankoopwaarde bij de vervoerder en de verkoopwaarde bij XCover kan claimen.

Hoe meld ik me aan op mijn XCover-account?

Bij aankoop van XCover Protection via Sendcloud wordt automatisch een account voor je aangemaakt.

Bij je eerste bezoek aan XCover moet je jouw account activeren. Zoek simpelweg de bevestigings-sms of e-mail van XCover in je postvak IN en klik op de link om je XCover-account aan te maken.

Controleer je Spam folder als je je bevestigingsmail niet kunt vinden.

Afhankelijk van hoe je bescherming hebt gekocht en welke informatie met XCover is gedeeld, kan je worden gevraagd een e-mailadres te kiezen om aan je XCover-account te koppelen, waarmee je je vervolgens kunt aanmelden.

Bij problemen kun je ook de instructies raadplegen in het bevestigingsbericht van XCover dat je bij de aankoop van je XCover Protection hebt ontvangen.

Binnen je XCover-account zie je je polissen. Je kunt op elk moment het volgende doen:

    • Je polisvoorwaarden bekijken. Dit is ook beschikbaar wanneer je een offerte aanvraagt via onze partners of rechtstreeks op XCover.
  • Je certificaat en factuur downloaden.
  • Je polis annuleren of wijzigen – selecteer de polis, klik op Annuleren/Wijzigen en volg de instructies. De wijzigingen die je kunt aanbrengen, verschillen per land en bescherming.

Raadpleeg het Sendcloud XCover-helpcenter voor alle vragen over accountactivering, schadebeheer, vereiste documenten, annuleringen en de volledige polisvoorwaarden.

Welke documenten heb ik nodig om een claim in te dienen?

Om ons te helpen je claim zo snel mogelijk te beoordelen, kunnen wij je, afhankelijk van de aard en het bedrag van de claim, vragen zoveel mogelijk informatie met ons te delen, zoals:

  • een gedetailleerde beschrijving van wat er is gebeurd;
  • een foto of videobewijs van de schade voor beschadigde zendingen;
  • voor gestolen zendingen kunnen wij een kopie vragen van alle schriftelijke communicatie met de vervoerder;
  • video’s zoals bewakingsbeelden;
  • een politierapport voor gestolen voorwerpen;
  • je originele verzendbewijs en trackingnummer;
  • alle andere bewijsstukken.