“Per dag besparen we minstens 1 uur tijd op het verzenden van onze orders.”

JP van Breen | Motorkledingcenter

Motorkledingcenter

Motorkledingcenter opende in 2006 de eerste fysieke winkel. De webshop volgde snel. Motorkledingcenter heeft voor iedere motorrijder een zeer ruime keuze uit een collectie motorkleding. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot de motorkleding specialist van de Benelux. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen en wat de grootste uitdagingen zijn ontdek je hier.

Succesverhaal Motorkleding

Van 1 winkel naar 3 winkels en een webshop
“De eerste winkel is begonnen als een hobby. Al snel bleek er voldoende vraag te zijn naar motorkleding. Daar moest ook online op ingespeeld worden. In een korte tijd kregen wij het voor elkaar een webshop te realiseren. De grootste valkuil hierbij was dat wij contracten hadden met eigen vervoerders en er veel handmatig werk kwam kijken bij het aanmaken van verzendlabels. De vraag groeide, er moest iets gebeuren om het verzendproces op orde te krijgen. Dit kon via Sendcloud. Momenteel verzenden wij alle orders direct vanuit onze winkels doordat we orders scannen en vervolgens verzendlabels automatisch kunnen printen”.

“De grootste valkuil die we hadden was dat we contracten hadden met eigen vervoerders.”

Wat zijn de grootste uitdagingen van de webshop?
“Het verzendproces hebben we inmiddels flink op orde. Een grote uitdaging voor ons is om internationaal te gaan verzenden. Momenteel zijn we druk aan het nadenken over hoe we het beste de Duitse markt kunnen gaan bedienen. Daarnaast zou een latere cut-off tijd ook ideaal zijn voor onze shop, zo kunnen we een nog snellere levering aanbieden en beter inspelen op de wensen van de klant.”

Hoe combineren jullie de winkels met de webshop?
“De voorraad van de webshop beheren we vanuit onze twee winkels in Nederland. Onze medewerkers zorgen ervoor dat alle orders verwerkt worden en dat de pakketten klaar staan. Dit gebeurt vaak aan het einde van de middag. Dagelijks hebben wij een pick-up van de vervoerders waar we zelf een contract mee hebben. In de Sendcloud omgeving blijven we op de hoogte van de status van alle zendingen.”

Hoe ziet jullie verzendproces er nu precies uit?
“Wanneer een order binnenkomt in onze Lightspeed webshop, wordt er direct gecontroleerd of we dit product op voorraad hebben. Een van onze medewerkers print vervolgens een pakbon. Doordat we met scanners en Pack & Go van Sendcloud werken, kunnen wij pakbonnen scannen en komt het verzendlabel direct uit de printer rollen. Hierdoor kunnen we zoveel mogelijk automatiseren.”

Motorkledingcenter 3

“Doordat we Sendcloud aan Lightspeed hebben gekoppeld is het hele verzendproces geautomatiseerd.”

Hoe ervaar je het gebruik van Sendcloud?
“Door de Sendcloud integratie hoeven we geen adresgegevens meer over te typen. Daarnaast hoeven we onze pakketten niet meer te wegen en onze medewerkers hoeven niet meer handmatig Track & Trace mails te verzenden naar klanten. Alles wordt automatisch doorgezet wat ons echt tijd bespaart. Daarnaast is het ideaal dat we gebruik kunnen blijven maken van ons eigen verzendcontract met vervoerders.”

Motorkledingcenter ❤ Sendcloud
”Dankzij de koppeling met onze Lightspeed omgeving, automatiseren we alle zendingen. Van het picken van orders, het printen van verzendlabels en het versturen van Track & Trace update. Het koppelen van onze shop ging simpel en snel, waardoor we blij zijn met deze oplossing voor onze webshop.”

Voordelen

  • Foutloos verzenden
  • Kostenbesparing
  • Tijdbesparing van minstens 1 uur per dag
  • Professionalisering van onze shop

Wil je net als Motorkledingcenter efficiënter verzenden?