Skip to main content

Privacy Policy Sendcloud

Privacy
Je persoonlijke gegevens, die wil je niet zomaar afgeven. Toch worden ze zo vaak gevraagd dat we het als bijna vanzelfsprekend ervaren. Wij kunnen ons goed voorstellen dat je wel graag wil weten welke gegevens nodig zijn en waarom. Daarom leggen we je middels deze pagina uit waarom wij een aantal gegevens van je nodig hebben. Mocht je na het lezen van deze pagina nog vragen hebben, laat het ons dan gerust weten.

Veiligheid
Bij Sendcloud vinden we het belangrijk dat alle data veilig is. Wij beloven daarom dat we werken via de nieuwe GDPR richtlijnen. Wij zorgen ervoor dat de gegevens die je bij ons achterlaat, veilig opgeborgen zijn. Dit doen we doordat we werken in de https-omgeving, wat betekent dat jouw gegevens niet toegankelijk zijn voor anderen die hier niets mee te maken hebben! Geven we je gegevens aan iemand anders, dan eisen we dat er zorgvuldig met je gegevens wordt omgegaan en ze alleen gebruikt worden voor het doel waarvoor ze gekregen zijn. Waarom en wanneer we dit doen, lees je in deze privacy policy. We beloven je in ieder geval dat we jouw data nooit doorverkopen aan externen.

Welke gegevens hebben we van je nodig
Om een account aan te maken op Sendcloud, hebben we een aantal gegevens van je nodig. Zo kun je direct aan de slag met verzenden. Daarom vragen we de volgende gegevens van je: (bedrijfs)naam, website, telefoonnummer, KvK nummer, adres, postcode, plaats, emailadres en betaalgegevens.

Wat doen we verder met je gegevens

Je account
We vragen je eenmalig je gegevens in te geven bij het aanmaken van je account. Handig, zodat je deze gegevens niet voor elke verzending opnieuw hoeft in te geven. Met de gegevens en je webshop-plugin kun je direct beginnen met verzenden. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor jouw zendingen, of wanneer je account-gerelateerde vragen aan ons stelt.
Klantenservice
Je kunt ons altijd telefonisch of per mail bereiken. Om je snel van dienst te kunnen zijn bij vragen, maken we gebruik van je gegevens. Jouw mails naar de klantenservice worden bewaard, om je zo optimaal mogelijk te kunnen helpen. Deze mails worden op eigen beveiligde servers van Sendcloud opgeslagen. Hierdoor hoeven we je niet constant te vragen, naar zaken die eerder zijn besproken.
Advies op maat
Zoals je wellicht kunt lezen, vinden we het belangrijk om je zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen met onze service. Daarom leren we je graag goed kennen. Wij onthouden wat je nodig hebt, wanneer je onze website bezoekt of gebruik maakt van onze diensten. Wij gebruiken het zoeknetwerk en retargeting diensten om je te helpen met aanbiedingen. Dit doen we middels nuttige advertenties op Google en Facebook. Dit heeft te maken met ‘Cookies’, hier komen we later op terug. Wil je je afmelden en geen advies ontvangen? Dan schakel je de cookies eenvoudig uit.
Communicatie
Wanneer we te maken hebben met wijzigingen van vervoerders, waar jij mee verzendt, dan gebruiken we jouw gegevens om je hierover op de hoogte te stellen. Daarnaast communiceren we informatie over zendingen die voor jou relevant zijn.
Nieuwsbrief
Onze nieuwsbrief houdt je alleen op de hoogte wanneer we echt nieuws voor je hebben, relevant voor jou. De nieuwsbrieven versturen we op basis van je emailadres dat je hebt afgegeven. Wil je geen nieuwsbrieven meer van ons ontvangen? Dan kun je je altijd uitschrijven voor de nieuwsbrief met één klik op de unsubscribe button.
Betalingen
We vragen je eenmalig je betaalgegevens in te voeren via onze betaalprovider Adyen, zodat verzendingen automatisch gefactureerd kunnen worden. Je betaalt uitsluitend via een automatische incasso. Om betalingen zo veilig mogelijk te maken, wordt alle informatie in versleutelde vorm verzonden door gebruik van Secure Sockets Layer (SSL). Hierdoor ben je er zeker van dat je betaalgegevens nooit terecht komen bij andere partijen. Onze betaalpartner verwerkt je betaalgegevens volgende de hoogste veiligheidsstandaard.
Verbetering voor onze service
We willen voortdurend de Sendcloud service verbeteren. Daarom kunnen we je gegevens gebruiken om je te vragen of je mee wil doen aan een vrijblijvend beknopt klant- of marktonderzoek. Dit gebeurt veelal door een enkele vraag per email.

Wat doen we vooral niet met je gegevens?
We beloven je dat we jouw gegevens nooit verkopen aan anderen. We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid, tenzij we van tevoren jouw toestemming hiervoor hebben verkregen.

Kloppen je gegevens niet of heb je andere vragen?
Neem dan contact met ons op via [email protected]. Wij staan graag voor je klaar om je te helpen!

Cookies

Sendcloud Cookie Policy