Servicepunten

1 mins

Met Sendcloud kun je je klanten het grootste netwerk vanservicepunten in Europa aanbieden. Je klanten hoeven nooit ver te reizen om een pakket op te halen of terug te brengen. Op deze manier bied je een prettige klantervaring.

Hoe stel je afhaalpunten en servicepunten in voor je webshop?

Ga naar Instellingen en vervolgens naar Integraties. Bewerk je integraties.

Hier klik je op de checkbox van de servicepunten, en selecteer je de vervoerders die je wilt toevoegen aan de plattegrond met servicepunten. Zodra je je wijzigingen opslaat, wordt er een nieuwe verzendmethode toegevoegd aan de instellingen van je webshop. Je hoeft nu alleen nog de prijs in te stellen.

Je nieuwe servicepunt-bezorgmethode is nu beschikbaar voor je klanten. Wanneer klanten deze methode kiezen bij het betalen, kunnen ze een servicepunt naar keuze kiezen. Deze verschijnt op de interactieve kaart.

Zoals je kunt zien, bevat de kaart alle servicepunten van je geactiveerde vervoerders. Om de verschillende prijzen voor elke vervoerder te tonen, maak je een aparte verzendmethode aan van het soort “Servicepunt bezorging” en geef je aan bij welke vervoerder ze horen. Zodra je dat hebt gedaan, worden alle bezorgmethodes op een aparte kaart getoond, en zie je alleen de servicepunten van die specifieke vervoerder.