Skip to main content

In de wereld van online winkelen zijn de verwachtingen van klanten hoger dan ooit tevoren. Online retailers moeten een felle strijd leveren om een buitengewone ervaring te bieden en elke klant voor zich te winnen.

Maar vaak is er één cruciaal contactmoment die de grootste impact op de klanttevredenheid heeft: verzending.

41% van de consumenten geeft aan dat een verloren, vertraagde of beschadigde bestelling al voldoende is om hun imago van een merk te schaden. Verrassend genoeg heeft zelfs met deze impact maar liefst 75% van de verzenders de afgelopen twee jaar veel van deze incidenten meegemaakt.

Dus of je nu een onafhankelijke verkoper bent of een e-commerce gigant, het verhaal blijft hetzelfde: duimen dat alles goed verloopt met de verzending.

Maar wat als we je vertellen dat er een betere manier is?

Stel je eens voor: performance benchmarking van vervoerders, realtime pakketmonitoring en AI-gebaseerde voorspellingen voor het afleveren van pakketten die je klantenservice efficiënter maken EN je helpen te besparen op je verzendkosten.

Ontmoet het nieuwste familielid van Sendcloud: Tracey. En hun geheime wapen? Data.

Lees verder en ontdek hoe Tracey e-commerce retailers zoals jij in staat stelt om controle te krijgen over je verzending en je klanten uitzonderlijke ervaringen te bieden.

Geen tijd om het hele artikel te lezen? Bekijk dan de video hieronder.

 

De gevaren van ontbrekende gegevens in e-commerce logistiek

Laten we, voordat we Tracey volledig introduceren, eens kijken naar hoe gebrekkige verzendinzichten grote problemen kunnen opleveren voor je bedrijf.

In de e-commerce wereld van vandaag eisen klanten real-time inzicht.

Detailhandelaren die hun klanten niet op de hoogte houden, krijgen te maken met een storm van “Waar is mijn bestelling?” (WISMO) vragen, die goed zijn voor 36% van de klantenservicetickets (DigitalGenius, 2023). En slechts één slechte ervaring kan 60% van de klanten voorgoed wegjagen (Zendesk, 2022).

Webwinkeliers hebben echter vaak te kampen met inconsistente updates, ongelukken en vertragingen bij vervoerders.

De grootste uitdaging is dat de benodigde gegevens om deze problemen proactief op te lossen vaak verspreid zijn over verschillende systemen, partners en vervoerders, waardoor het moeilijk is om een gecentraliseerd overzicht te behouden en klanten op de hoogte te houden.

Zonder nauwkeurige inzichten in de verzending worden online retailers vaak geconfronteerd met:

  • Vervoerders moeten kiezen op basis van intuïtie, niet op basis van prestatiegegevens, waardoor de kans op fouten toeneemt.
  • Moeite hebben om de impact van de prestaties van vervoerders op kosten, tijd en middelen te begrijpen.
  • Het ontbreken van een uitgebreid overzicht van zendingen en realtime inzichten
  • Niet in staat zijn om precieze levertijden te bieden of te anticiperen op vertragingen en klanten daardoor in het ongewisse te moeten laten

En dit is waar Tracey uitkomst biedt.

Sendcloud + Tracey

Tracey: next-level verzendintelligentie

Maak kennis met Tracey, een game-changing softwarebedrijf voor verzendintelligentie, opgericht in 2019 door Huib Adriaans, Sander Hak en Bart Michiels.

Tracey pakt verzenduitdagingen direct aan en maakt daarbij gebruik van gegevens van 25 miljoen zendingen per jaar. Deze krachtige software zet die gegevens om in bruikbare inzichten, waardoor de leverprestaties worden verbeterd en de klanttevredenheid wordt gewaarborgd.

“De meeste pakketverzenders zijn volledig gefocust op het verwerken van hun orders, waardoor de waardevolle verzendgegevens onaangeraakt blijven. Onze verzendintelligentie helpt die waarde aan de oppervlakte te brengen en de beste bezorgervaringen met data te stimuleren.” – Huib Adriaans, oprichter van Tracey, “

Met de kracht van Tracey krijg je toegang tot bijna realtime pakketmonitoring, benchmarking van vervoerdersprestaties en AI-gestuurde bezorgvoorspellingen. Neem weloverwogen beslissingen door de prestaties van vervoerders voor elke bestemming en elk tijdsbestek te evalueren.

Sendcloud x Tracey: een match made in heaven

De missie van Sendcloud is het wereldwijd oplossen van verzendingen, zodat e-commercebedrijven van elke grootte uitzonderlijke bezorgervaringen kunnen bieden, ongeacht hun omstandigheden.

Nu Tracey zich bij de Sendcloud-familie heeft aangesloten, zijn we een stap dichter bij dat doel.

“Uitzonderlijke verzendervaringen zijn de sleutel tot e-commerce succes. Het wordt echter steeds complexer om dit op schaal te bereiken als je met meerdere vervoerders werkt, flexibele bezorgopties aanbiedt en klanten in verschillende landen bedient.” – Rob van den Heuvel, oprichter van Sendcloud

Met de toevoeging van Tracey bieden we de beste oplossing voor pakketmonitoring en benchmarking, waarbij we gebruik maken van onze enorme verzendvolumes om de nauwkeurigheid en voorspellende leveringsmodellen te verbeteren. Samen zijn we klaar om de toekomst van verzending vorm te geven.

Hoe het werkt

Terwijl de integratie tussen Sendcloud en Tracey wordt opgezet, zetten beide bedrijven zich in voor een soepele ervaring voor klanten, medewerkers en belanghebbenden.

Tracey zal door Sendcloud worden onderhouden als een onafhankelijk product.
Binnenkort zullen klanten profiteren van de flexibiliteit om Tracey als zelfstandig product te gebruiken of in combinatie met het uitgebreide aanbod van Sendcloud.

Geïnteresseerd in meer informatie? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

Daniëlle Elbertse

Daniëlle Elbertse is werkzaam als Marketing Specialist bij Sendcloud. Met haar expertise op het gebied van IT en e-commerce logistiek helpt ze online retailers met het optimaliseren van hun verzendstrategie.

Begin vandaag nog met slimmer verzenden

Start gratis
Ingesteld in 5 minuten Geen technische kennis nodig Gratis support
Stars

Meer dan 2000 vijf sterren reviews

G2 Crowd Logo Trustpilot Logo Capterra Logo