Post-purchase e-mails

2 mins

Wat als ik je zou vertellen dat je meer 5-sterren reviews kunt ontvangen, een community kunt opbouwen en nieuwe producten kunt promoten? Vandaag laat ik je onze nieuwe categorie in tracking e-mails zien: de post-purchase e-mails.

Wat is deze nieuwe categorie en wat is het verschil met andere tracking emails? Het grote verschil is wanneer deze e-mails worden verzonden. Tracking e-mails over de bezorgstatus vertellen je klanten waar hun pakket is, terwijl post-purchase e-mails pas na de bezorging worden verzonden. Bijvoorbeeld om klanten te vragen om een review achter te laten.

 

Het instellen van Post-Purchase E-mails in je Sendcloud account is zo gedaan. Ga naar instellingen en klik op Tracking berichten. Hier vind je de nieuwe categorie: ‘Post-purchase’.

Stel, we willen meer recensies op Trustpilot. Dan voeg je een onderwerp toe, text voor de button, en een link naar je Trustpilot-pagina. Scroll naar beneden om de inhoud aan te passen naar jouw tone of voice. Vergeet niet om de inhoud te personaliseren door bijvoorbeeld de naam van je klant en het ordernummer toe te voegen.

Voor degenen die over de grens uitbreiden, kun je eenvoudig extra talen toevoegen. Als je bijvoorbeeld naar Frankrijk verzendt, wil je misschien een Frans sjabloon toevoegen. Tot slot, activeer je post-purchase om ze automatisch te versturen.

 

Dit is slechts een van de vele manieren waarop je post-purchase e-mails kunt gebruiken. Dus weer creatief. Bouw een community op in je belangrijkste markt, en vraag in je groeiende markten voor meer reviews. Probeer het uit en bouw blijvende band op met je klanten.