‘Time flies when you’re having fun’. Er is weer een kwartaal voorbij. Zoals je van ons gewend bent zitten we nooit stil. Daarom geven we je in dit artikel graag een overzicht van alle nieuwe ontwikkelingen van het afgelopen kwartaal. Dankzij jouw feedback hebben we onder andere gewerkt aan het makkelijker maken van het afhandelen van retouren, een nieuw dashboard met analytics voor zendingen en retouren en meer. Lees snel verder!

Terugblik Q2 2019: productontwikkelingen

We werken continue aan verbeteringen van onze software, zodat hij nog gebruiksvriendelijker wordt. In Q2 hebben we de volgende verbeteringen doorgevoerd.

Retouren moeiteloos afhandelen

Met behulp van feedback van onze klanten hebben we een aantal punten flink aangepakt.

Zo kun je vanaf nu een link delen in je tracking e-mails, naar een vooraf ingevuld retourportaal. Op die manier hoeven je klanten nooit meer te zoeken naar gegevens om een product retour te melden.

We hebben het ook mogelijk gemaakt om een deel van de order te laten retourneren. Klanten kunnen nu aangeven welk deel van hun order er wordt geretourneerd.

Ook via de API is het vanaf nu mogelijk om retouren af te handelen en wanneer je meerdere shops gekoppeld hebt aan SendCloud, kun je voor al deze shops eenvoudig je retourportaal hierop aanpassen.

Bovendien is het retourportaal nu ‘mobile responsive’, waardoor je klant eenvoudig vanaf zijn of haar telefoon een retour aan kan melden.

Benieuwd naar meer verbeteringen? We schreven een update in onze blog over retouren.

Verbeteringen in het verwerken van orders

Ons ‘picker’ team heeft het afgelopen kwartaal gefocust op een efficiëntieslag voor het verwerken van orders.

  1. SKU & EAN op je picklijsten
    Vanaf nu kun je de EAN en SKU op je picklijsten printen, wanneer ze beiden beschikbaar zijn in je shop integratie. Mocht een product dan niet op de juiste plek in het magazijn staan, kan dit altijd door je team gecontroleerd worden.
  2. ‘Aantal orders’ in je Smart Shipping Rules
    Het is vanaf nu mogelijk om het totaal aantal orders toe te voegen aan je Smart Shipping Rules. Zo kun je bijvoorbeeld een andere verzendoptie kiezen bij een grote hoeveelheid aan orders. Denk daarbij aan: ordergrootte is groter dan 3, verzendt met DHL Europlus Pallet.
  3. Smart Shipping Rules voor alle Europese landen
    Wanneer je naar meerdere Europese landen verzendt en hier één verzendmethode voor wilt instellen, diende je voorheen meerdere Smart Shipping Rules in te stellen. Vanaf nu is het mogelijk om ‘Europa’ in zijn geheel te gebruiken, waardoor je nog maar één verzendregel nodig hebt. Wel zo efficiënt!

Wil je meer weten over hoe het precies werkt? Bekijk dan ook eens ons helpcenter artikel.

Smart Shipping Rules SendCloud

Meer overzicht in je inkomende orders

Het inkomende orders overzicht is het eerste dat je ziet wanneer je jouw webshop hebt gekoppeld aan SendCloud.

De eerste verbetering is het sneller maken van het laden van orders. Heb je al gemerkt dat het een stuk sneller werkt? We hebben de snelheid met zo’n 350% kunnen verbeteren. Het scheelt je echt seconden aan laadtijd.

Daarnaast is een veelgevraagde feature ‘multicolli’. Deze feature is nog niet klaar. De eerste ontwikkeling die we daarvoor wel al hebben doorgevoerd is het aanmaken van meerdere labels voor één zending. Je geeft nu eenvoudig het aantal verzendlabels aan dat je wilt maken voor één zending.

Verder is het vanaf nu mogelijk om nog meer filters te gebruiken én op te slaan. Voor het filteren van het inkomende orders overzicht, hebben we 2 nieuwe filters toegevoegd:

  • Land van bestemming: filter de orders op basis van het land waar de zendingen naar toe gaan.
  • Status van verwerking: filter orders op basis van de status die ze hebben, om ze te verwerken of eventuele fouten op te lossen.

Vanaf nu worden je filters ook automatisch opgeslagen. Zo voorkomen we dat je meerdere malen dezelfde filters moet toepassen, als je een andere pagina hebt bezocht bijvoorbeeld.

Altijd op de hoogte dankzij onze nieuwe Releaselog

Om te zorgen dat je geen enkele nieuwe feature, verbetering of ‘bug fix’ hoeft te missen, hebben we een Releaselog gemaakt.

Abonneer je gratis door rechtsboven op de knop ‘Subscribe’ te klikken, zodat je direct per mail een melding ontvangt wanneer er nieuws is. Je kunt de pagina natuurlijk ook als favoriet opslaan en bekijken wanneer je benieuwd bent.

Releaselog

Inzicht in je zendingen met ons analytics dashboard

Sinds april 2019 kun je als klant van SendCloud gebruikmaken van een overzichtelijk dashboard vol statistieken over je zendingen. Zo heb je inzicht in:

  • Totaal aantal zendingen
  • Aantal zendingen per land
  • Aantal zendingen per vervoerder
  • Aantal zendingen per webshop
Analytics

Ontwikkelingen door heel Europa

Naast productontwikkelingen kunnen we ook dit kwartaal weer toffe nieuwtjes delen over andere zaken zoals een mijlpaal, nieuw kantoor, nieuwe lancering én een award.

Mijlpaal: meer dan 100 medewerkers

In de afgelopen maanden hebben we weer nieuw talent aangenomen om nog meer voor je te kunnen betekenen. We zijn nog niet klaar: we zoeken nog altijd nieuwe toppers. Ben of ken jij degene die we zoeken? Check hier onze vacatures.

Nieuw kantoor in München

Vanwege de snelle groei zijn we ons eerste kantoor in München ontgroeid. Onze Duitse collega’s zijn inmiddels verhuisd naar een nieuwe locatie. Om dit te vieren hielden we een openingsfeestje voor medewerkers, klanten en partners. We bedanken alle gasten voor de gezelligheid.

Lancering in Spanje

Inmiddels is SendCloud al in meerdere Europese landen actief. In het eerste kwartaal van 2019 hebben we achter de schermen stappen gezet om in Spanje te lanceren.

Door contracten met Spaanse vervoerders (SEUR en Correos) te tekenen, wordt verzending naar Spanje nog makkelijker. Dat brengt ook voor jou als online retailer voordelen met zich mee. Zo wordt het makkelijker om internationale retouren af te handelen met bijvoorbeeld DPD.

SendCloud wint CCI Tech Award 2019

Op 16 mei nam onze CCO Sabi samen met het Franse team de Tech Award 2019 van de Franse Kamer van Koophandel in Nederland in ontvangst. We zijn daarmee de ‘winnaars onder de winnaars’. We wonnen in 2018 namelijk ook al de innovatie award van de Franse Kamer van Koophandel.

Het is extra bijzonder, omdat de Franse Kamer van Koophandel dit jaar de 40 jarige vriendschap tussen Frankrijk en Nederland viert. Op die manier wil de KvK de handelsbetrekkingen tussen Frankrijk en Nederland bevorderen.

Prix Tech CCI

Dit kun je van ons verwachten in Q3

Inmiddels is het derde kwartaal van 2019 al begonnen. We blijven altijd ons uiterste best doen om je verzendproces nóg efficiënter te maken. Hier werken we in Q3 onder andere aan:

  • Retourkosten in rekening brengen: eenvoudig vanuit je SendCloud omgeving de retourkosten van het aan de klant terug te betalen bedrag aftrekken.
  • Vernieuwde verzendomgeving: we gaan de SendCloud omgeving verder onder handen nemen, voor optimale gebruiksvriendelijkheid.
  • Multicollo: de oplossing voor meerdere zendingen naar hetzelfde adres.
  • Prijzencalculator: zodat je binnen je SendCloud omgeving altijd snel en gemakkelijk de verzendtarieven per vervoerder kunt checken.

Heb je nog feedback voor ons? Laat dan gerust een reactie achter, want zoals je wel ziet luisteren we graag naar onze klanten om SendCloud te ontwikkelen!

5/5 4 ratings

Leave a Reply